جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نبی زاده ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی‌زاده، با بیان اینکه نگاه مدیران تبلیغات اسلامی به کار فرهنگی، «کار در شرایط جنگی» است، گفت: در این شرایط جنگی، مهمترین وظیفه «امام محله» کادرسازی برای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در آیین افتتاحیه هفتمین نشست منطقه‌ای توانمندسازی شبکه راهیاری در گام سوم «مهرواره اوج» که به یاد شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام بیاضی زاده، در حال برگزاری است، با اشاره به قرارگاه‌های تبلیغات اسلامی خوزستان، اظهارداشت: با توجه به مأموریت‌های مهم سازمان تبلیغات، تلاش کردیم اداره کل خوزستان را تبدیل به قرارگاه تبلیغات اسلامی کنیم.

وی با بیان اینکه در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، ۱۲ قرارگاه فعالیت می‌کند، گفت: یکی از مهمترین این قرارگاه‌ها، قرارگاه «مسجد» است که کارویژه‌های مهمی ذیل آن تعریف شده است.

حجت‌الاسلام نبی‌زاده، افزود: در قرارگاه «مسجد» سه طرح بزرگ با عنوان «امام محله» در مراکز شهرها، «پایگاه فرهنگی و اجتماعی» در حاشیه شهرها و «امام روستا» در روستاها، فعالیت می‌کنند.

وی، با بیان اینکه هم‌اکنون قریب به ۱۰۰ مسجد امام محله در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: همچنین بالغ‌بر ۶۰ پایگاه فرهنگی اجتماعی در حاشیه شهرها فعال می‌باشند.

بیشتر بخوانید؛

آغاز به کار هفتمین نشست شهید بیاضی زاده در خوزستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه اهواز بالغ بر نیم میلیون نفر حاشیه نشین دارد، گفت: یکی دیگر از قرارگاه‌های تبلیغات اسلامی، قرارگاه «حاشیه اهواز» است که در آن، امامان محله تلاش می‌کنند با استفاده از ظرفیت پایگاه فرهنگی و اجتماعی، مأموریت‌های سازمان را به پیش برند.

حجت‌الاسلام نبی‌زاده، با تأکید بر اینکه کار فرهنگی مسأله اول تبلیغات اسلامی است، افزود: در این راستا سلسله جلسات هم‌افزایی «قرارگاه فرهنگی» به صورت هفتگی هم در مرکز استان و هم در سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود که مهمترین مأموریت آن، تقویت مباحث و مسایل فرهنگی سطح استان است.

وی، با تأکید بر اینکه، نگاه مدیران تبلیغات اسلامی به کار فرهنگی، «کار در شرایط جنگی» است و مهمترین وظیفه «امام محله» کادرسازی برای انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه هم‌اکنون در جنگ فرهنگی-رسانه‌ای هستیم، باید در قرارگاه فرهنگی، نقشه عملیات‌های فرهنگی تدوین و به صورت سراسری توسط ادارات تبلیغات اسلامی و امامان محله اجرایی شود.

حجت‌الاسلام نبی زاده، با تأکید بر اینکه امامان محله باید کار انقلاب را با مردم جلو ببرند، گفت: جمهوری اسلامی حل در اراده مردم است؛ بنابراین زمانی انقلاب روبه‌جلو خواهد بود که عزم و اراده ملی نیز پشتوانه آن باشد؛ یا به‌نوعی بار انقلاب بر دوش مردم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: مردم را پایِ‌کارِ انقلاب آوردن، یکی از مؤلفه‌های اسلام ناب است؛ به همین دلیل عاقبت‌به‌خیری انقلاب اسلامی، زمانی اتفاق می‌افتد، که حوزویان مردم را پای‌ِکارِ انقلاب بیاورند.

وی در پایان اظهار داشت: همان‌طوری که اربعین حسینی، رجعت مردم به امام حسین(ع) است، دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز، نماد رجعت انقلاب اسلامی به اصل خودش یعنی «مردم» است؛ چراکه اصل انقلاب اسلامی بر دوش مردم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha