جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ شصت و هشتمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه راهبری فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از وظایف ائمه جمعه است، گفت: ائمه جمعه به‌عنوان افراد ناظر و بصیر، وضعیت موجود در بخش‌های مختلف جامعه را نگاه کرده و سعی می‌کنند مسائل موردنیاز و کاستی‌ها را در خطبه‌ها و بیانات خود طرح و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در شصت و هشتمین گردهمایی ائمه جمعه استان که با حضور فرمانده انتظامی خراسان شمالی برگزار شد، بهبود و ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه را دو رسالت مشترک ائمه جمعه و نیروی انتظامی برشمرد.

وی با بیان اینکه راهبری فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ازجمله وظایف ائمه جمعه است، اظهار کرد: ائمه جمعه به‌عنوان افراد ناظر و بصیر، وضعیت موجود در بخش‌های مختلف اجتماع را نگاه کرده و سعی می‌کنند مسائل موردنیاز و کاستی‌ها را در خطبه‌ها و بیانات خود طرح و پیگیری کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در واقع ائمه جمعه مانند پدری برای جامعه هستند که همه اقشار و افراد و دستگاه‌ها را فارغ از نوع نگاه و بینش، موردحمایت قرار می‌دهند تا برآیند آن، ارتقای جامعه در بعد مادی و معنوی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: در این راستا اگر ائمه جمعه نسبت به برخی دستگاه‌ها و ادارات تذکر می‌دهند بحث مچ‌گیری و تخریب نیست؛ بلکه این تذکرات اعلام بیدارباشی است تا دستگاه مربوطه بهتر از گذشته به مردم و جامعه خدمت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه تمام حرکات و اقدامات ائمه جمعه در راستای راهبری و اصلاحی بوده و هیچ‌کدام تخریبی نیست، خاطرنشان کرد: تذکر و نصیحت به افرادی که در درون نظام تعریف می‌شوند صرفاً جنبه اصلاحی دارد و با موضوع مقابله و مبارزه با دشمنان خارجی و بدخواهان بیرون از مرزهای سیاسی و فکری نظام اسلامی، تفاوت ماهوی دارد.

وی در ادامه با اشاره به هم‌افزایی و همراهی موجود بین ائمه جمعه و نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: بین ائمه جمعه و نیروی انتظامی خراسان شمالی تعامل و ارتباط شایسته‌ای در راستای پیشگیری از جرائم و بهبود فضای فرهنگی اجتماعی استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در واقع بخش مهمی از مطالب و مسائل اجتماعی و فرهنگی که طرح، مطالبه و پیگیری آن توسط ائمه جمعه صورت می‌گیرد با عاملیت و نقش‌آفرینی نیروی انتظامی اجرایی و تکمیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس تعامل و ارتباط دوسویه و گفت‌وگوهای سازنده بین نیروی انتظامی و ائمه جمعه می‌تواند در این راستا بسیار مفید و مؤثر باشد، افزود: هر دو نهاد باید بکوشند با هم‌افزایی و همکاری بیشتر زمینه ارتقای بیش از پیش امنیت اخلاقی و اجتماعی را فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha