جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مبلغان در ارتباط با اقشار مختلف به ترویج فرهنگ مهدوی و تبیین جایگاه مهدویت بپردازند، گفت: تبلیغ چهره به چهره از اقداماتی است که می‌توان آن را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در شورای سیاستگذاری بنیاد مهدویت استان، که به مناسبت ۹ ربیع و آغاز امامت حضرت حجت(عج) برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین مسئله امامت و مسئله عدالت و عقلانیت وجود دارد، اظهار داشت: تلاش برای مهدویت، تلاش برای عدالت و عقلانیت است.

وی با اشاره به اینکه با ظهور حضرت مهدی(عج) عدالت در عالم برپا خواهد شد، گفت: تا بشر به این فهم جامع و کامل نرسد که راه حلی به جز امام معصوم برای رفع سختی‌ها وجود ندارد، مشکلات در عالم برطرف نخواهد شد و ظهور نیز اتفاق نمی‌افتاد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نیازمند انجام کار علمی، پژوهشی در رابطه با بحث مهدویت هستیم، یادآور شد: با فرهنگ سازی درست، بسیاری از آسیب‌ها و رفتارهایی که خلاف شان یا تفکر شیعی است، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت برای ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه، یادآور شد: جشن‌های ۹ ربیع باید بر محور آغاز امامت حضرت حجت(عج) در جامعه فرهنگ سازی شود و مردم با جایگاه این روز آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: تبلیغ چهره به چهره توسط مبلغان، زیر نظر سازمان تبلیغات از دیگر اقداماتی است که در این روز می‌توان آن را در دستور کار قرار داد و به نحو احسن از ظرفیت مبلغان و روحانیون استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹ ربیع باید جشن بزرگی در فضای عمومی شهر،طبق ضوابط، طراحی و اجرا شود، اظهار داشت: همان طور که در ایام عزاداری و محرم و صفر مشغول برگزاری مراسم عزا هستیم، در اعیاد نیز باید مراسم شادی و جشن در سطح جامعه برگزار شود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha