جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار

حوزه/ متاسفانه امروز برخی مدیران دستگاه ها ارج و قیمتی برای وقف و مباحث مرتبط به آن قائل نیستند و نگاهشان صرفا این است که وقف، سرمایه ای است که باید مصرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، امروز در دیدار آیت الله اعرافی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت:  وقف باید در بستر زندگی مردم نقش آفرینی کند چه در مورد دنیای مردم و چه در مورد آخرت آنها.

وی افزود: باید همه ما دقت کنیم که وقف و موقوفات به سوی برآوردن نیازهای مهم جامعه باشد و مطالبات مقام معظم رهبری نیز در این عرصه جامه عمل پوشانده شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم با بیان اینکه رعایت همه جهات شرعی و قانونی وقف بر کارشناسان و مدیران این اداره لازم است، تصریح کرد: اوقاف امین واقفان است و حق هیچ‌گونه دخل و تصرف در موقوفات را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با تاکید بر تقویت فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد: در زمینه تبلیغ برای وقف‌های جدید کار نکرده‌ایم و این امر باید با فعالیت‌های بیشتر جبران شود.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه امروز برخی مدیران دستگاه ها، ارج و قیمتی برای وقف و مباحث مرتبط به آن قائل نیستند و نگاهشان صرفا این است که وقف سرمایه ای است که باید مصرف شود و باید تلاش شود که سطح فکری چنین کسانی ارتقا پیدا کند و مسئله وقف را یک مسئله ساده و پیش پا افتاده تلقی نکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: لازم است از طرق مختلف از جمله فضای مجازی، برای نهادینه کردن مسئله وقف در جامعه استفاده کنیم و واقفان را به سمت وقف بر اساس نیازهای روز سوق دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی هر شهر باشد خاطر نشان ساخت: برای اینکه خانواده ها اوقات فراغت خویش را در جوار امامزاده ها و بقاع متبرکه بگذرانند و از معنویت این فضاها بهره مند شود لازم است که زیر ساخت های متناسب با آن نیز تدارک شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha