جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسین نواب

حوزه/ مدیر مدرسه اسلامی هنر تصریح کرد: رسانه ملی به منظور کارآمدی و روزآمدی به شدت نیازمند جراحی ساختاری است.

حجت الاسلام سید محمدحسین نواب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: هیچ ارگان و سازمانی در دنیا با این میزان از تمرکز و حجم شبکه هایی که صداوسیما دارد، اداره نمی شود و لذا ما باید ضمن بررسی امکان اصلاح قانون اساسی در این زمینه، به دنبال ایجاد شبکه های خصوصی و نظارت صحیح و لازم بر آن ها باشیم.

وی افزود: البته باید یک شبکه حاکمیتی در داخل کشور داشته باشیم اما نیازمند چندین کانال بخش خصوصی هم هستیم که هر کدام بخشی از مأموریت ها و برنامه ها را دنبال کنند و به نظر بنده تا این مساله حل نشود، تحول خاصی در رابطه با صداوسیما رخ نخواهد داد، کما این که مدیریت این همه شبکه دولتی و حاکمیتی با هم، امکان پذیر نیست و از آن نتیجه مطلوب به دست نمی آید.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین، گفت: از سوی دیگر لازم است که رسانه ملی هر چه بیشتر و بهتر به سمت کارآمدی و روزآمدی حرکت کند که البته تحقق آن تحول و جراحی ساختاری، زمینه این دو امر را فراهم می نماید.

 وی بیان داشت: واقعیت آن است که ما در روزگاری بسر می بریم که دیگر زمانه آن گذشته که تنها یک یا دو شبکه تلویزیونی وجود داشته باشد و مردم مجبور به دیدن آنها باشند، بلکه الآن شبکه های مجازی و VOD ها باعث ایجاد جاذبه های بسیار برای مردم و از جمله نسل جوان شده اند و لذا در مقطع کنونی، صدا و سیما باید به سمت روزآمدی حرکت کند.

حجت الاسلام نواب خاطرنشان کرد: مسأله حائز اهمیت دیگر ناظر به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت جهاد تبیینی در فضای مجازی است که در این خصوص نیز صداوسیما باید پیشگام باشد و حال آن که متأسفانه گاهی اوقات احساس می شود که مدیران رسانه ملی چندان متوجه ضرورت این موضوع نیستند.

وی افزود: در باب کارآمدی نیز آن چه قابل توجه است فهم عمق پیام و سخن امام خمینی (ره) است که فرمود صدا و سیما دانشگاه عمومی است و در مسیر تربیت نسل جدید و ارتقای جامعه شیعی باید این مهم تحقق پیدا کند.

وی در خاتمه گفت: باید توجه داشت که صدا و سیما بنگاه اقتصادی نیست که به دنبال درآمدزایی باشد، البته درآمدزایی و آگهی تجاری ایرادی ندارد به شرط آن که به اصل کار و مأموریت رسانه ملی لطمه وارد نکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha