پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه هلال احمر و حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

حوزه/ در نشست مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، روند همکاری های این دو نهاد بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی میرمطلبی مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی و هیئت همراه با حمید حسین‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، حجت الاسلام واعظی  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان داوطلبان هلال احمر استان، و بابازاده معاون جوانان به منظور توسعه همکاری ها و بررسی فعالیت کانون‌های طلاب در هلال احمر برگزار شد.

روند همکاری های هلال احمر و حوزه علمیه آذربایجان شرقی بررسی شد

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در این نشست، هلال احمر را مجموعه ای پر خیر و برکت خواند و گفت: امروز در دنیا، بخش زیادی از فعالیت‌های اجتماعی و نیکو کارانه مبتنی بر فعالیت‌های داوطلبانه است و نقش دولت ها، نقش جدی و پر رنگی نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم که  در فعالیت های داوطلبانه، نقش هلال احمر برای هدایت و حمایت و پشتیبانی از گروه های داوطلب خیلی پر رنگ تر و بیشتر شود.

 میرمطلبی افزود: حضور یک طلبه جوان پرشور، آموزش دیده، توانمند در فعالیت های که در سطح جاده و یا سطوح دیگر باشد، خیلی می‌تواند کمک کند.

وی افزود: هرچه ما بتوانیم ارتباط بین جوانان و روحانیت را تقویت و پررنگ تر کنیم، نتیجه آن منجر به روحیه ایثار، حماسه و خدمت پرشور خواهد بود.

روند همکاری های هلال احمر و حوزه علمیه آذربایجان شرقی بررسی شد

حمید حسین‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه کانون‌های طلاب در کنار کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان و روستایی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: وجود کانون طلاب و حضور آنان در برنامه ها برای هلال احمر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی افزود: طلاب می‌توانند در بسیاری از مسائل کمک‌حال هلال احمر باشند، به‌گونه‌ای که هم در زمینه امداد معنوی و هم برای امداد و نجات مصدومان و حادثه دیدگان در کنار سایر نیروها فعالیت کنند.

وی افزود: تشکیل کانون طلاب در مدارس علمیه باعث ارتباط مستمر بین هلال احمر و حوزه می شود.

حسین‌پور ادامه داد: تفاهم نامه ای در راستای گسترش ارتباطات و همکاری حوزه‌ علمیه و جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به منظور بهره‌گیری از مشارکت و حضور طلاب و علمای حوزه در فعالیت‌های داوطلبانه و بشر دوستانه امضا شده است.

حجت الاسلام واعظی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر استان هم در ادامه این نشست گفت: حضور روحانیون و طلاب هنگام بروز حوادث گوناگون می تواند نتایج بسیار تاثیرگذار و مهمی را به دنبال داشته باشد که نمونه‌های فراوانی از آن را می‌توان در حوادث اخیر مشاهده کرد.

روند همکاری های هلال احمر و حوزه علمیه آذربایجان شرقی بررسی شد

از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی طرفین، سازمان‌دهی و آموزش نیروهای داوطلب جمعیت با محوریت آمادگی در برابر حوادث، همکاری در برگزاری سمینار، کارگاه و دوره‌های تخصصی و تعامل بیش‌تر برای ارائه‌ خدمات به ‌موقع در حوادث و سوانح و راه‌اندازی کمیته‌ سلامت‌سنجی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha