جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام‌جمعه اصفهان گفت: رشد حوزه‌های علمیه در تقویت دروس خارج است و کلید این تقویت در دست روحانیون و طلابی است که با مطالعه و پژوهش در دروس خارج شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز دوره تخصصی تمهیدیه دروس خارج سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: درس خارج به این معنی است که یک هم مباحثه‌ای قوی پیدا کنیم و با آن مباحثه کرده و پایه تحصیلی خود را تقویت نماییم.

وی با بیان اینکه در درس خارج مطالعات باید بیشتر باشد نه کمتر، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم رشد علمی پیدا کنیم باید این مسیر را با مطالعه طی نماییم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: شرکت در درس خارج بدون مطالعه، کاری عبث است؛ مُلا بودن به معنی پُر بودن است، بنابراین طلاب و روحانیون باید در هر زمینه‌ای پُر باشند که جز با پژوهش ومطالعه میسر نخواهد شد.

وی ابراز کرد: طلاب درس خارج باید با استاد هماهنگ باشند و کتاب‌های مورد مطالعه استاد را بخوانند و با مطالعه پای درس حاضر شوند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نشستن چندین سال پای درس خارج بدون مطالعه، به معنی از بین بردن عمر است؛ شاگردان در دروس خارج باید به استاد ایراد بگیرند و اشکال کنند، چرا که این باعث رشد استاد و ملا شدن شاگرد می شود.

وی ادامه داد: رشد حوزه‌های علمیه در تقویت دروس خارج است، کلید این تقویت در دست روحانیون و طلابی است که با مطالعه در دروس خارج شرکت می کنند.

امام جمعه اصفهان افزود: طلبه و روحانی اگر درس خوان باشد و خوب درس بخواند، زندگی دنیا و آخرتش تامین است و در جامعه مورد احترام قرار می گیرد؛ طلبه باید دوران بعد از طلبگی اش با پیش از طلبگی اش فرق کند.

وی خاطرنشان کرد: همت طلبه و روحانی در موفقیت بسیار موثر است؛ نسبت به حفظ آیات قرآن کریم و نهج البلاغه تلاش کنید، زرنگ کسی است که از عمرش استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: طبق روایت، فرق مومن به آخرت با کسی که اعتقادی به آخرت ندارد، این است که برای آخرتش زاد و توشه جمع آوری می کند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: روحانیون درس خارج باید احیا کنندگان امر اهل بیت(ع) باشند. توصیه دیگر من به طلاب این است که نظم در کارها را رعایت کنید، چرا که باعث نظم‌بخشی در عمر و بهره مندی بیشتر از عمر می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha