پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب درس خارج

حوزه/ حجت‌الاسلام جلالی گفت: در دوره تمهیدیه، ۲۰۰ نفر از فضلای جدید حوزه علمیه اصفهان، با ضوابط انتخاب واحد کلاس درسی، چگونگی تقریرنویسی و اهمیت درس خارج به‌صورت دقیق آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، اظهار کرد: دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه اصفهان امسال از ابتدای شهریورماه به‌صورت غیرحضوری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امروز دوره تمهیدیه فضلای درس خارج حوزه علمیه اصفهان با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب و روحانیون جدیدالورود به سطح درس خارج برگزار شد، بیان کرد: به این دلیل که ضوابط و شرایط تحصیلی و حضوروغیاب در مقطع سطح حوزه با مقطع درس خارج متفاوت است، یک دوره تمهیدیه هرسال برگزار می‌شود.

مسئول دفتر امور فضلای حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در این دوره تمهیدیه فضلای جدیدالورود با ضوابط انتخاب واحد کلاس درسی و چگونگی تقریرنویسی به‌صورت دقیق آشنا می‌شوند.

وی افزود: فضلای درس خارج حوزه علمیه اصفهان تا آخر مهرماه زمان دارند که کلاس درس و استاد درسی خود را انتخاب کنند که کلاس‌ها از ابتدای آبان‌ماه آغاز می شود و باید حداقل ۶ ماه آن کلاس درس را شرکت کنند.

جلالی با بیان اینکه هر طلبه درس خارج باید حداقل یک درس خارج فقه و یک درس خارج اصول را انتخاب کند، گفت: در این دوره تمهیدیه فضلای حوزه علمیه اصفهان با اهمیت دروس خارج، آثار دروس خارج و نحوه کلاس‌های اساتید مختلف دروس خارج حوزه علمیه اصفهان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تقریرنویسی برای فضلای حوزه علمیه به‌منظور حضور و غیاب کلاس‌های دروس خارج غیرحضوری لازم و ضروری است، عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ تقریر توسط فضلای درس خارج نگاشته شده است.

مسئول دفتر امور فضلای حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ نفر از اساتید در سطح استان درس خارج تدریس می‌کنند که هفت نفر از آنها در شهرستان‌های استان هستند که برخی از آنها فقط درس فقه و بعضاً هم فقه و هم اصول تدریس می‌کنند.

وی در پایان اذعان کرد: طبق آخرین آمار بالغ بر ۲۶۰۰ نفر از روحانیون و طلاب در مقطع درس خارج حوزه علمیه اصفهان هستند که باید فعالانه انتخاب واحد کنند و گرنه افراد زیادی هستند که جزء معمّرین بوده و سال‌های متمادی در درس خارج شرکت می‌کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha