پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اشتری

حوزه/ مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با سردار حسین اشتری ضمن قدردانی از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های کارکنان نیروی انتظامی بر ضرورت حفظ اقتدار و صلابت این نهاد تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  سردار حسین اشتری صبح روز چهارشنبه در سفری یک‌روزه وارد قم شد، وی در ابتدای سفر خود ضمن افتتاح سامانه گشت هوشمند استان قم، از تولیدات رسانه‌ای شهدای فرماندهی انتظامی استان رونمایی کرد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه سفر خود به زیارت مضجع شریف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مشرف شد.

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی

سردار حسین اشتری بعد از زیارت حرم حضرت معصومه (س) با آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر و نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد.

برخوردهای پلیس بر اساس رفتار رحیمانه است

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی

آیت‌الله سید محمد سعیدی، امروز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که همه نیروهای آن به ویژه نیروی انتظامی که سهم عمده‌ای در سرنوشت امت ایفا می‌کند برای خدا کار می‌کنند و مورد عنایت خداوند هستند.


وی با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح سه ویژگی برای نیروی انتظامی کشور برشمرد و گفت: اولین ویژگی نیروی انتظامی این است که معتقد است سرخط این حرکت بزرگ الهی و جهانی، شخصیتی است که فرستاده خداوند بر روی زمین است و  در رأس تشکیلاتی که برای امنیت و نظم آن کار می‌کنند پیامبر(ص)، ائمه(ع) و ولی فقیه به عنوان نائب عام حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد.


نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه پیروان پیامبر(ص) ساختار نظامشان اسلامی است و حزبی، قبیله‌ای و شخصی فکر نمی‌کنند، افزود: پلیس جمهوری اسلامی در مسیر پیامبر خدا(ص) است و این معیت عملی، واقعی، دینی و برگرفته از اعتقادات الهی است.


وی دومین ویژگی پلیس جمهوری اسلامی را با توجه به آیه یادشده، شدت برابر کفار بداندیش دانست و گفت: این شدت نسبت به کفار نیز برگرفته از نگاه دینی و بصیرتی است زیرا آنها را دشمن خدا می‌دانند و حتی اگر در ظاهر خود را خیر خواه ما نشان دهند ما باید به خاطر دشمنی‌شان با خدا نسبت به آنان شدت به خرج دهیم.


آیت الله سعیدی ادامه داد: سومین ویژگی پلیس نیز رحیم بودن و مهربانی با برادران دینی است که این مهربانی، عاطفی صرف نیست، بلکه اعتقادی و برخاسته از دین و پیوندی است که پیامبر(ص) در میان مؤمنین ایجاد کردند و این مهربانی باید در پلیس که همواره در میان مردم است مشهود باشد.


وی با اشاره به ریشه‌های رحمانیت پلیس با مردم گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند، مؤمن برادر مؤمن است و خداوند طینت و سرشت مؤمن را در آسمان‌های هفتگانه و با طینت بهشتی خلق کرده است.


تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه رفتار رحیمانه چیزی جز خیرخواهی نیست، افزود: برخوردهای پلیس بر اساس رفتار رحیمانه است و از سر بغض نیست بنابراین اگر راهی بسته می شود و یا محدودیتی در ترددها ایجاد می‌شود به خاطر سلامتی مردم است و نتیجه آن کاهشی شدن روند شیوع بیماری است.


وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری نسبت به پلیس، گفت: باید تصویر یک یار مهربان و مقتدر از پلیس در ذهن مردم باشد که این تصویر برخاسته از آیه ۲۹ سوره فتح است.


آیت الله سعیدی با بیان اینکه وقتی مجرمی دستگیر می‌شود از فساد بیشتر او جلوگیری می‌شود، افزود: پلیس جمهوری اسلامی فقط به گرفتن مجرم اکتفا نمی‌کند، بلکه به فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم هم توجه دارد و اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهد.


وی افزود: پلیس جمهوری اسلامی علاوه بر دنیای مردم به آخرت مردم هم کار دارد و این در هیچ نظام دیگری مشاهده نمی‌شود و باید الگویی برای دیگر پلیس‌ها باشد و بستر قیام امام زمان (عج) را فراهم کند و این انقلاب را به نظام جهانی حضرت صاحب الزمان(عج) متصل کند.


برخورد قاطعانه با مجرمان رضایتمندی عموم مردم را در پی دارد

سردار اشتری در ادامه دیدارهای خود به دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی رفت.

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی


حضرت آیت الله علوی گرگانی، در  این دیدار گفتند: اقتدار و قاطعیت نیروی انتظامی در برخورد بر قانون شکنان و مجرمان باید حفظ شود.


معظم له تامین معیشت کارکنان نیروی انتظامی را مهم دانستند و گفتند: افرادی که در لباس نیروی انتظامی خدمت می کنند باید به لحاظ معیشتی دغدغه و مشکلی نداشته باشند تا با تمام وجود در ایفای وظایف خود جانفشانی کنند.


حضرت آیت الله علوی گرگانی، نقش نیروی انتظامی در ایجاد امنیت را مورد توجه قرار دادند و تاکید کردند: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری و اقدامات شبانه روزی نیروی انتظامی در سراسر کشور است.


ایشان با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع و بازدارنده با مجرمان، ادامه دادند: چیزی که رضایتمندی عموم مردم را به خود جلب می کند برخورد قاطعانه با چنین افرادی از سوی نیروی انتظامی است.

امنیت و آرامش امروز کشور مرهون تلاش‌‎های شبانه‌روزی نیروی انتظامی است

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی


سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با حضور در دفتر حضرت آیت الله سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش: حضرت آیت‌الله سبحانی در این دیدار با اشاره به نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت در کشور، گفتند: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون تلاش‌‎های شبانه‌روزی کارکنان و عوامل این نیرو است و اقدامات نیروی انتظامی در این رابطه باید توسعه پیدا کند.

معظم له همچنین امنیت پایدار را یکی از مهمترین مباحث زیرساختی برای توسعه کشور ارزیابی و تاکید کردند: امنیت در بین ابعاد مختلف یک نظام سیاسی، دارای اهمیت ویژه است.


هدف دشمن از اخلال در امنیت، تضعیف دولت و مردم است

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با ایشان دیدار و گفتگو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار ، خدمات ناجا را در سطح بالایی دانستند و بیان داشتند: امنیت اولین و مهم ترین مسئله زندگی انسان است، چرا که همه کارها و پیشرفت های انسان و جامعه در بستر امنیت محقق می شود. اگر امنیت نباشد، تمام اقدامات و کارها به نتیجه نمی رسد.

معظم له با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) گفتند: پیشوای ششم شیعیان می فرمایند: «سه چیزی که همه مردم به آن احتیاج دارند؛ اول امنیت، دوم عدالت، سوم فراوانی نعمت و از بین رفتن فقر و محرومیت است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: امنیت مالی، عرضی، حیثیتی و مملکتی بسیارمهم است. دومین مسئله مهم عدالت است چون در هر جامعه ای که عدل نیست، ظلم است. سومین مسئله مهم، فراوانی نعمت و از بین رفتن فقر و محرومیت است.

معظم له به نامه 53 نهج البلاغه اشاره کرده و عنوان کردند: این نامه خطاب به مالک اشتر برای اداره کشور مصر نوشته شده است؛ این نامه به عنوان منشور عالی برای اداره هر مملکتی در سازمان ملل بایگانی شده است.

حضرت آیت الله  نوری همدانی، به نامه 33 نهج البلاغه به قصم بن عباس اشاره کرد و ابراز داشتند: «خبر رسانده اند که معاویه افرادی به مکه فرستاده به موسم حج که درآنجا اختلال ایجاد کنند، باید در آمادگی کامل باشید و تابع قوانین باشید و مطیع رهبر باشید. مبادا کاری کنید که بعد عذرخواهی کنید. در موقع نعمت و رفاه مشغول خوشگذرانی نباشید و در موقع سختی، سست نباشید». بنابراین کار شما در حفظ امنیت مهم است. داعش و جنگ های نیابتی با هدف آشوب و برهم زدن امنیت است.

معظم له با اشاره به سخنی دیگر از امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر، گفتند: امام خطاب به مالک می فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند». لذا باید قدر این مردم را دانست. امام رحمة الله علیه در فرمایشات خود فرمود، «این انقلاب را همین زاغه نشینان به ثمر نشاندند، کسانی که صبح ، چهار الی پنج نفر از خانه راه می افتادند و شب دو سه نفری برمی گشتند چون بقیه را در راه دین و انقلاب قربانی داده بودند. اینها از من چیزی نخواستند.»

حضرت آیت الله نوری همدانی  در پایان با تقدیر از اقدامات موثر نیروی انتظامی در حفظ امنیت جامعه ادامه دادند: کار شما بسیار بسیار مهم است و خدمت امنیت و حفظ ارزش های اسلامی بسیار مهم است که شما انجام می دهید.

جلوی فقر را بگیرید

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی

حضرت آیت الله جوادی آملی  نیز در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی، بیان داشتند: ما همیشه موظفیم پیش رو را نگاه کنیم که چقدر از قافله دنبالیم، این باعث می شود که هم نسبت به گذشته شاکرباشیم و هم نسبت به آینده مقاوم. اما اگر فقط گذشته ها را ببینیم شاید به خودمان مغرور شویم بگوییم این کارها را کردیم و ترقی نکنیم.


ایشان اظهار داشتند: کمبودهایی که کشور با آن مواجه هست این است که اینها که به زندان افتاده اند بخشی از اینها در اثر فقدان اخلاق اند که به سرقت دست می زنند یا به آزار مردم دست می زنند، افرادی که شرور هستند ولی تعداد اینها خیلی نیست و بعضی هم در اثر بیکاری و فشار مالی است، که باید این دو از همدیگر تفکیک شود، شما باید این موارد را با مسئولین در میان بگذارید که باید موانع تولید و ایجاد اشتغال برداشته شود تا بیکار در مملکت نداشته باشیم و زندانها خلوت شود.


معظم له ادامه دادند: کسی که  به اثر بیکاری و کم کاری دست به سرقت می زند و به زندان می افتد، دوباره نباید سر از زندان در بیاورد، بلکه باید برای او کاری تهیه شود، و تأمین شود تا دوباره به دنبال کار خلاف نرود، وگرنه سارق را گرفتن مهم نیست جلوی سرقت را گرفتن مهم است. دین می گوید جلوی سرقت را بگیر! سارق را هر کسی می گیرد!


ایشان بیان داشتند:  من قبلا به مسئولین کشور هم گفته ام که در کشور دو کار اساسی هست یکی اینکه به فقیر باید کمک کنیم، ولی این را دیگر کشورها چه مسلمان چه کمونیست  و چه غیره نیز انجام می دهند، به وامانده رسیدن یک امر عاطفی است، یک امر عقلی نیست، و امر دوم این است که جلوی فقر را بگیرید نه اینکه به فقیر کمک کنید، آن علم می خواهد، مدیریت می خواهد، آنکه اسلام آورده این است که جلوی بیکاری را می گیرد، جلوی فقر را می گیرد نه اینکه به فقیر کمک کند.


حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر ضرورت تولید و ایجاد اشتغال در کشور اذعان داشتند: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور هست و مواظب است تا کسی دزدی نکند و امنیت کشور را به خطر نیاندازد، اما این کار ساده ای است، اساس کار این است که ما بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و وقتی می توانیم روی پای خودمان بایستیم که هم از یک  طرف تولید داشته باشیم و کارخانه های تعطیل شده نداشته باشیم، هم پول ما بیارزد که بتوانیم معامله کنیم.


ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: ما با استعمار مخالفیم و نباید به استقبال استعمار برویم، ولی استعمار دو جور است یک استعمار شفاف و روشن است، یک استعمار خاموش است، اینکه جوان های بااستعداد را از کشور می برند، این یک استعمار خاموشی است. ما باید آن هنر را داشته باشیم که بیکاری را در مملکت رفع و بتوانیم این جوانها را حفظ کنیم.


این مرجع تقلید اظهار داشتند: اینکه ما با داشتن همه چیز، گرفتار تحریم هستیم، اینکه تحریم خیلی فشار می آورد هر چند کشور مقاومت می کند، برای این است که ساختار درونی برای مبارزه با تحریم نیست، در صورتی که برای مقابله با تحریم باید چند تا کار را انجام داد، یکی اینکه باید برای ارزش پول ملی تلاش کرد و وابستگی مان به دلار کم شود، باید بتوانیم با کشورهای همسایه و دوستان خودمان بدون وابستگی به دلار آمریکا، روابط تجاری داشته باشیم، آمریکا که جلوی کار ما را نمی گیرد، بلکه جلوی معاملات ما با دلار خودش را می گیرد! آمریکا قلدری می کند چرا که او اگر الآن قد کشیده چون روی هفتاد میلیون کشته ای ایستاده که محصول جنگ جهانی اول و دوم هست و بیشتر آنها را هم همین ها کُشته اند، کسی که روی هفتاد میلیون قبر ایستاده باشد قلدری می کند! این ما هستیم که باید مستقل باشیم!

اهتمام ناجا در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا با کمترین تنش

قدردانی مراجع عظام تقلید و علما از رشادت ها و جانفشانی های کارکنان نیروی انتظامی

  سردار حسین اشتری نیز در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد ، با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد امنیت و خدمت به مردم توسط پلیس، این دو مؤلفه را از وظایف مهم پلیس دانست و اظهار کرد: نیروی انتظامی سازمان بزرگی است که در سراسر کشور گسترده است و علاوه بر تأمین امنیت در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت می‌کند.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی امسال با وجود مناسبت‌های مختلف بسیار خوب عمل کرده است، گفت: نیروی انتظامی در تأمین امنیت صندوق‌های انتخابات با وجود تهدیدهای فراوان عملکرد بسیار خوبی داشت و با مدیریت ترددها و ایجاد نظم در مشارکت حداکثری مردم نقش‌آفرین بود.


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در شرایط کرونایی کشور ابراز کرد: سعی ما در نیروی انتظامی بر این بود که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با کمترین تنش در کشور انجام شود و در این امر نیز موفق بودیم.


وی ادامه داد: نیروی انتظامی در ماه محرم نیز حجم کار بالایی داشت و امنیت صدها هزار محل عزاداری در سراسر کشور که تا پاسی از شب عزاداری می کردند را تأمین کرد.


اشتری افزود: در زیارت اربعین هم که بنا نبود از مرزهای زمینی صورت بگیرد اما مرزهای زمینی باز شد و در مجموع ۲۵۰هزار زائر اربعین به کشور عراق رفتند، امنیت در گمرک‌ها با وجود عدم پیش بینی قبلی به خوبی تأمین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha