جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حیدر همتی

حوزه/ حجت الاسلام حیدر همتی گفت: حقوق جزا، حقوق قضا و کلام اسلامی در سطوح سه و چهار رشته ها و مقاطع آموزشی مؤسسه امام رضا ع بوده است که تاکنون ۲۵۵ نفر فارغ التحصیل را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حیدر همتی مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام در نشست هم اندیشی گفتمان فقه تخصصی نظام ساز که به مناسبت افتتاح شعبه قم این مؤسسه و با حضور آیت الله اعرافی و استاد رشاد برگزار شد به ارائه گزارشی از سیر تشکیل و تکوّن آن پرداخت و گفت: مؤسسه امام رضا علیه السلام در دهه هشتاد آغاز به کار کرد که دهه برخورد اندیشه های مختلف روشنفکری در کشور ما بود.

وی افزود: در دهه هشتاد به نوعی شاهد گسترش علوم تخصصی در حوزه های علمیه بودیم.

حجت الاسلام همتی، خاطرنشان کرد: حقوق جزا، حقوق قضا و کلام اسلامی در سطوح سه و چهار رشته ها و مقاطع آموزشی مؤسسه امام رضا (ع) بوده است که تاکنون ۲۵۵ نفر فارغ التحصیل را به دنبال داشته است.

وی تجربه نگاری و آسیب شناسی مراکز تخصصی حوزوی را از فعالیت های مؤسسه امام رضا علیه السلام دانست و گفت: این آسیب شناسی منجر به تولید ایده فقه و علوم انسانی شد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تصریح کرد: برای تحقق این ایده اولین گام تشکیل حلقه فقه نظام ساز بود که تاکنون نزدیک به ۱۰۰ جلسه منظم را تشکیل داده است؛ نتیجه این جلسات اصلاح فقه نظام ساز بود.

حجت الاسلام همتی بیان داشت: در فرآیند تکوین فقه نظام ساز تولید ادبیات فقه نظام یکی از فعالیت های مؤسسه امام رضا علیه السلام بوده است.

وی گفت: راه اندازی رشته های فقه السیاسة، فقه التربیت اتفاق دیگری است که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا ع افتاد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام اظهار کرد: برگزاری ۵ کرسی علمی ترویجی در موضوع فقه انتخابات یکی دیگر از فعالیت های مؤسسه امام رضا علیه السلام است.

وی عنوان داشت: همایش فقه نظام ساز یکی دیگر از برنامه های مؤسسه امام رضاست که تاکنون دو پیش نشست در ارتباط با آن برگزار شده و اواخر بهمن ماه خود همایش را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام همتی گفت: افق پیشروی مؤسسه راه اندازی ۴۰ رشته در حوزه فقه نظام ساز است.

وی در پایان اظهار کرد: مجوز نشریه علمی پژوهشی فقه نظام ساز دریافت شده است و امیدواریم تا پایان امسال اولین نسخه آن به چاپ برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha