جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی وتوجیحی دانش پژوهان مشاروه اسلامی حوزه علمیه کاشان

حوزه / حجت الاسلام والمسلیمن حسینخانی از راه اندازی اولین دوره سطح ۴ مشاوره اسلامی با گرایش ازدواج و خانواده در قم طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلیمن هادی حسینخانی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، صبح امروز پنج شنبه ۲۲ مهر۱۴۰۰ در جلسه یک روزه آموزشی  و توجیهی دانش پژوهان سطح ۳ مشاوره اسلامی حوزه علمیه کاشان، در مدرسه علمیه آیت الله ابوتراب امامی کاشانی، اظهار داشت: تربیت مشاوران آشنا با آموزه های دینی هدف اصلی راه اندازی رشته مشاوره اسلامی بود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی  و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه برای راه اندازی رشته مشاوره اسلامی در ابتدا با مشکلاتی روبرو بودیم، ادامه داد : گرچه از نظر سنتی اجازه راه اندازی رشته های علوم اسلامی خارج از دروس رسمی حوزه را نداشتیم، ولی با تلاش و پیگیری رشته مشاوره اسلامی به عنوان اولین رشته تخصصی وارد حوزه های علمیه کشور شد.

وی با اشاره به برگزاری نهمین دوره رشته مشاوره اسلامی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این رشته در بیش از ۱۲ استان کشور راه اندازی شده و همچنان رو به گسترش است.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینخانی، از راه اندازی اولین دوره مشاوره اسلامی سطح ۴  گرایش ازدواج و خانواده در قم خبر داد و گفت: به دلیل وجود اساتید توانمند در حوزه علمیه قم امیدواریم بتوانیم گرایش های دیگری را به رشته مشاوره اسلامی اضافه کنیم.

وی، مبارزه با فرهنگ غرب را از دیگر اهداف راه اندازی مشاوره اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دانش پژوهان مشاوره اسلامی با انتخاب موضوعات مرتبط با مباحث علمی درسی می توانند موفقیت های خوبی را در پیشرفت علمی به دست آورند.

مسئول مرکز تخصصی مشاوره اسلامی، نیاز جامعه به مشاوران اسلامی را از دیگر اهداف راه اندازی این رشته برشمرد و یادآورشد: تمام تلاش خود را در اخذ رشته های بیشتر مشاوره اسلامی به جهت نیاز جامعه بکار خواهیم گرفت.

وی، با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان رشته مشاوره اسلامی مشغول به کار شده اند، ادامه داد: بعضی از فارغ التحصیلان این رشته تخصصی با مشاوره های سازنده تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها داشته اند.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینخانی در پایان از حوزه علمیه کاشان در برگزاری همه ساله جلسه آموزشی و توجیهی دانش پژوهان سطح ۳ مشاوره اسلامی قدردانی کرد.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha