پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 982979
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
قصف سعودي على مناطق حدودية

حوزه/ دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشگاه قم، با اشاره به بحران انسانی و فاجعه در یمن افزود: در حال حاضر، چهار میلیون غیر نظامی در یمن در شرایط بحرانی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شادی محمدی علی خواجه، در همایش بین‌المللی «حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه»،که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، در خصوص نظارت بر قواعد حقوق بشردوستانه افزود: در سازمان های بین المللی بشردوستانه عملا می بینیم که این وظیفه بر عهده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، گذاشته شده است که در خصوص فعالیت های بشردوستانه اقدام کند.

وی با اشاره به بحران انسانی و فاجعه در یمن افزود: در حال حاضر، چهار میلیون غیرنظامی در یمن در شرایط بحرانی و نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، از ابتدا در آن جا وجود داشته است.

دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشگاه قم بیان کرد: اقدامات بشر دوستانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، شامل خدمات بهداشتی، مشاوره‌ای و آموزشی و بهبود شرایط بهداشتی در شهرهایی که در اثر بمب باران آسیب دیده است، می‌شود.

وی گفت: در زمینه حمایت از یمن تقریبا ۵۵ درصد جمعیت یمن را کودکان تشکیل می دهند و یک و نیم میلیون نفر افراد بالای ۶۰ سال هستند که این ها نیازمند حمایت هستند و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، آن را در برنامه های خود قرار داده است و حمایت از آوارگان از جمله اقدامات است.

محمدی عنوان کرد: عربستان سعودی از سلاح های ممنوعه انفجاری به کرار در بحران یمن استفاده کرده که منتج به آمار بالای کشته ها و زخمی ها در یمن شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha