جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پنام

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان، از آمادگی حوزه علمیه استان برای راه اندازی انجمن علمی کلام اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حزه تاز خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، پنج شنبه شب در نشست انجمن های علمی تخصصی حوزه علمیه لرستان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری، مسئول دبیرخانه انجمن های علمی تخصصی حوزه های علمیه کشور، در خرم آباد، با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اقدامات و فعالیت های پژوهشی مطلوبی در استان لرستان صورت گرفته است، گفت: طلاب استان لرستان پتانسل و ظرفیت علمی خوبی برای تاسیس انجمن های علمی پژوهشی رشته های مختلف دارند.

وی با بیان اینکه روحانیون شاغل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز همکاری مطلوب و مستمری با حوزه علمیه لرستان دارند، خاطر نشان کرد: روحانیون در دانشگاه ها نیز در انجام فعالیت های علمی تحقیقاتی با حوزه علمیه تعامل مستمر دارند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۱۴ نفر از اساتید حوزه علمیه استان لرستان سوابق تحصیلی خود را برای تاسیس انجمن های علمی پژوهشی به قم ارسال نموده و مورد تائید قرار گرفتند، گفت: با توجه به جابجایی برخی اساتید حوزوی پژوهشگر، بزودی با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزه، انجمن های علمی پژوهشی در استان راه اندازی و تاسیس خواهد شد.

حجت الاسلام پنام  از راه اندازی و تاسیس انجمن علمی پژوهشی کلام اسلامی در حوزه علمیه لرستان خبر داد و افزود: پس از مشخص شدن اعضای این انجمن که شامل اساتید سطوح بالا در حوزه هستند، انجمن پژوهشی کلام در استان تاسیس خواهد شد.

وی در پایان خواستار پیگیری چاپ فصلنامه پژوهشی ویژه حوزویان لرستان شد و خاطر نشان کرد: امید می رود با اخذ مجوز فصلنامه، مقالات فاخر پژوهشی طلاب و مبلغان چاپ و تدوین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha