شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: دشمنان فهمیده‌اند سدّ محکمی که در مقابل تمام طرح و برنامه‌های آنها وجود دارد ولایت‌فقیه و روحانیت است، لذا تمام تلاش رسانه‌ای و تبلیغاتی خودشان را برای مخدوش کردن حوزه‌های علمیه و روحانیت بکار بسته‌اند و هرکجا نقصی در خدمت‌رسانی به مردم باشد را به‌ حساب نظام می‌نویسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: دیشب و امروز را حجت بن الحسن عزادار پدر هستند، دو بزرگوار از ائمه ما را در سن جوانی به شهادت رساندند یکی امام جواد در سن ۲۵ سالگی و دیگری امام عسکری در سن ۲۸ سالگی، روند زندگی ائمه تا قبل از غیبت امام زمان به شکلی بوده که روزبه‌روز فشار و جفا در حق ائمه بیشتر شده است و در واقع زندگی امام عسکری (ع) شبیه زندگی در غیبت بود با این تفاوت که فقط ایشان شناخته شده بودند اما اجازه ارتباط با ایشان را به مردم نمی‌دادند و ایشان را در دل پادگان نظامی تحت نظارت کامل داشتند.

وی ادامه داد: از آنجا که می‌دانستند امام دوازدهم شیعیان از نسل او است، بسیار مراقب بودند تا از او فرزندی به دنیا نیاید لذا حضرت در حفظ جان حضرت مهدی بسیار مراقب بودند تا کسی از وجود او باخبر نشود مگر اندکی شیعیان خاص تا اینکه حضرت را در سن جوانی به شهادت رساندند.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: دشمنان حق و حقیقت برای مقابله با دین خدا و اولیا خدا تمام تلاششان را بکار بستند تا حق را نابود کنند به‌طوری که دشمنان اهل‌بیت (ع) ظلم را در حق ایشان تمام کردند و امروز هم دشمنان حق همین‌گونه‌اند و تا لحظه آخر دست از دشمنی برنمی‌دارند و امروز هم به دنیا نگاه می‌کنیم ظالمان دست از دشمنی برنمی‌دارند.

وی ابراز داشت: افغانستان را نگاه کنید چقدر ظلم در حق این مردم مظلوم شده است سال‌هاست جنگ و خونریزی که مردم این کشور را مجبور به مهاجرت کرده است. ۲۰ سال این کشور تحت اشغال امریکایی‌های مستکبر بود حالا هم که مجبور به خروج مفتضحانه از این کشور شدند تا توانستند زیر ساخت‌های آنجا را نابود کردند و حاضر به دست بر داشتن از سر این مردم مظلوم نیستند.

حجت‌الاسلام کتابچی به حوادث یک هفته اخیر اشاره کرد و گفت: جمعه‌ای که گذشت، روز خونین نمازگزاران بی‌گناه شیعه در مسجد خان‌آباد افغانستان بود. اقدامی که توسط گروهک داعش دست‌ساخته امریکا صورت گرفت که بیش از صد نفر از نمازگزاران جمعه این شهر شهید و زخمی شدند. وی ابراز داشت: رهبر انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید و بسیاری دیگر از رهبران مسلمان و آزادی‌خواه جهان این جنایت هولناک را محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع مسئولان کنونی افغانستان با این جنایات و جلوگیری از تکرار آن شدند.

امام‌جمعه سلفچگان تاکید کرد: آمریکا که پس از طولانی‌ترین حضور نظامی‌اش در جهان، بعد از بیست سال مجبور به خروج از آمریکا شده است، اکنون نقطه اصلی امیدش برای ماندن یا بازگشت، تداوم خلأ امنیتی در این کشور و درگیری‌های داخلی است و در این میان داعش برای این برنامه، بهترین گزینه است.

وی بیان داشت: آمریکا می‌کوشد تا از داعش به‌عنوان یک اهرم فشار در پیشبرد اهداف خود استفاده کند و به تحمیل خواسته‌های خود بر مردم افغانستان بپردازد.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: هدف دیگر استکبار ایجاد و تقویت اختلافات و درگیری‌های مذهبی مانند جنگ شیعه و سنی و قومی مثل پشتون و هزاره است و بهترین حالت برای آمریکای شکست‌خورده تداوم ناامنی در این کشور بلادیده است.

وی افزود: امریکا از اختلافات استفاده می‌کند و در آتش اختلافات می‌دمد تا بتواند ثروت این منطقه را غارت کند و تسلط خود را مردم مستضعف ادامه بدهد، اینجاست که ما باید قدر نعمت علما و ولایت‌فقیه را بدانیم که تمام نقشه‌ها و حربه‌های دشمنان را نابود می‌کنند.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: دشمنان فهمیده‌اند سد محکمی که در مقابل تمام طرح و برنامه‌های آنها وجود دارد ولایت‌فقیه و روحانیت است، لذا تمام تلاش رسانه‌ای و تبلیغاتی خودشان را برای مخدوش کردن حوزه‌های علمیه و روحانیت بکار بسته‌اند و هرکجا نقصی در خدمت‌رسانی به مردم باشد را به‌ حساب نظام می‌نویسند و اشتباهات بعضی روحانی‌نماها را پررنگ جلوه می‌دهند تا در نهایت بتوانند مردم را از روحانیت و دنبال آن از ولی‌فقیه و نظام جدا کنند اما خدا را شکر مردم ما بیدارند و هرگز اجازه نداده‌اند و نخواهند داد که دشمنان بین آنها و ولایت‌فقیه و روحانیت فاصله‌ای بیندازند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha