سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عرفانی

حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: انتظار فرج، انتظار قدرت واقعی اسلام است و باید کوشش کنیم تا مقدمات ظهور حضرت فراهم شود.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: طبق احادیث معصومین(ع) یکی از بهترین اعمال در عصر غیبت انتظار فرج است، البته انتظار فرج علاوه بر دعاها باید در اعمال و رفتار ما نیز نمود پیدا کند.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوینی با بیان اینکه یکی از شاخصه های عصر ظهور ایثار است، عنوان کرد: ایثار تنها به معنای گذشتن از جان در راه خدا نیست، بلکه گاهی هم انسان باید مال خود را در راه خدا ایثار کند.

وی ادامه داد: در این روزها که به خاطر شیوع ویروس کرونا و همچنین تحریم های اقتصادی دشمن بسیاری از مردم جامعه با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند، می توان با ایثار مال به اقشار ضعیف جامعه کمک کرد.

استاد حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: انتظار فرج، انتظار قدرت واقعی اسلام است و باید کوشش کنیم تا مقدمات ظهور حضرت فراهم شود.

وی ادامه داد:  اولین و مهمترین وظیفه ای که هر مسلمان منتظر بر عهده دارد کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام و حجت زمان خویش است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد:  پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: "هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است."

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: حفظ و تقویت پیوند قلبی با امام عصر (عج) و تجدید دایمی عهد و پیمان با آن حضرت یکی دیگر از وظایف مهمی است که هر شیعه منتظر در عصر غیبت بر عهده دارد

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: کسی که منتظر و چشم به راه ظهور و قیام جهانی نجات دهنده بزرگ و موعود امت هاست، باید از نظر عملی، فکری و اعتقادی نیز انتظار و آمادگی خود را نشان داده و  تنها با زبان و ادعای چشم به راه بودن، نمی تواند خود را منتظر واقعی دانست.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: عصر ظهور عصر اوج شناخت، معرفت، علم، عبادت است و ما برای اینکه در جامعه مهدوی بتوانیم حضوری موثر داشته باشیم باید میزان علم، معرفت، شناخت و عبودیت را در وجود خود تقویت نماییم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha