جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام زمانہ

حوزه/ بیعت نهم ربیع الاول یعنی؛ مهدی جان! با تمام توان و همه جوره پای کارَت هستیم و شرف و اعتبارمان را در همین پای کار بودن و پای کار ماندن می دانیم.

خبرگزاری حوزه/دعای عهد را که می خوانیم در مواجهه با فراز «اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَهِ یَوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیَّامِی»، تجدید عهد و پیمان با قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم (عج) را یادآوری می کنیم.

به تعبیر یکی از اساتید، هر روز صبح پیش از هر کس دیگری، باید اول به خودمان متذکر شویم که آهای بچه شیعه! یادت نرود که ما صاحب داریم و تحت لوای ایشان هستیم، یادت باشد که مولا چشم به راه ماست، چشم به راه کردار و گفتار پسندیده ما، آن چنان که فرمودند زینت ما اهل بیت(ع) باشید و نه مایه وهن و بدنامی آن.

آری! نهم ربیع الاول روز تجدید میثاق و عهد با حجت بن الحسن العسکری (عج) است و این بیعت باید هر روز تجدید شود.

شیعه و محب اهل بیت(ع) در نهم ربیع الاول با امام زمان خود بیعت می کند آن هم با عنایت به این فراز بسیار پرمعنا؛ " فابذل نفسی و مالی و ولدی و اهلی و جمیع ما خولنی ربی بین یدیک و التصرف بین امرک و نهیک و هو عهدی الیک؛ پس جان و مال و فرزندان و خویشان و هر آن چه که پروردگارم به من داده به پیشگاهت و در راه تو و آرمان ها و فرامین تو، تقدیم می کنم و این همان عهد من با توست".

بیعت یعنی ما در عهد و عقد با حجت غائب از نظر هستیم و ملتزم به آن باقی می مانیم. بیعت با امام بدان معناست که تمام وجودم در عهد با امام است و این بیعت یعنی خواست امام را بر خواست خویشتن ترجیح می دهم. بیعت با امام به معنای حرکت کردن در مسیر امام است یعنی باید فضاسازی برای به حکومت رسیدن امام را همواره در دستور کار قرار دهم و در این مسیر مقدس اهل کم کاری، از زیر کار در رفتن نباشم!

بیعت نهم ربیع الاول یعنی؛ مهدی جان! با تمام توان و همه جوره پای کارت هستیم و شرف و اعتبارمان را در همین پای کار بودن و پای کار ماندن می دانیم. گرچه روسیاهیم و شما بهتر از همه می دانید، اما عشقمان به همین است که ما را دوستدار مهدی آل فاطمه(س) می شناسند.

به تعبیر زیبای استاد مسعود عالی، امام زمان (عج) به عنوان کامل ترین انسان عالم هستی و قطب عالم امکان آن بنده خاص و الهی است که همه ما جیره خوار سفره کرم آن حضرت هستیم و چه توفیقی بالاتر از این که ریزه خوار سفره پرتنعم ولی عصر(عج) باشیم و البته بکوشیم که نه صرفاً در حرف و بیان که در مقام عمل و در لحظه لحظه زندگی مان، قدردان ولی نعمتمان باشیم که بی گمان او از پدر و مادر و هر عزیز دیگری برای ما بسی دلسوزتر و عزیزتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    ای کاش شیعه خوبی برایتان بودیم آقا جان
  • حسین امیری IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    یا مهدی ادرکنی
  • مهسا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام لطفاً تشدید های روی اللّه ها و کلمات خدا را بگذارید رویش واجب است