پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام شهبازیان ، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام شهبازیان، بر لزوم روشنگری نسبت به آموزه‌های مهدویت در جامعه تأکید کرد و گفت: روشنگری نسبت به مهدویت باید عالمانه و عاقلانه باشد و به‌صورت مستمر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌ محمد شهبازیان، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» که امروز در اهواز برگزار شد، خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل(ره)، تابع اهل‌بیت(ع) بودن افتخاری برای ما شیعیان است و اهل‌بیت(ع) یکی از منابع اصیل اسلامی هستند.

وی، با بیان اینکه تردیدی در جهانی بودن باور مهدویت وجود ندارد، به روایتی از حضرت رسول گرامی اسلام(ص) مبنی بر «اَلْمَهْدِی مِنْ عِتْرَتی مِنْ وُلْدِ فاطِمَة» اشاره کرد و گفت: همه ادیان، قائل به یک موعود هستند، اما دست چالش برانگیز برخی جریان‌های انحرافی به دنبال این بود که در این زمینه تحریف ایجاد کند و ازاین‌رو روایاتی را جعل کردند.

بیشتر بخوانید؛

همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اهواز برگزار شد

حجت‌الاسلام شهبازیان، با بیان اینکه در مباحث فرهنگی سه محور اساسی شامل «اعلان»، «تبیین» و «تثبیت» وجود دارد، اظهارداشت: باید مهدویت را در کشور و سراسر دنیا اعلان کرده و به آن روشنگری عالمانه و مستمر داشته باشیم.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در پایان با اشاره به جریان‌های انحرافی گفت: لازم است درباره آن جریانات تبیین و گفت‌وگو به‌صورت اساسی انجام شود و راه‌های شناخت مهدویت اصیل را نشان دهیم تا مهدویت‌های دروغین از بین بروند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha