پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بستر حکومت جهانی را فراهم خواهد کرد، گفت: شک نکنید که انقلاب اسلامی بستر حکومت جهانی را فراهم می‌کند و با دست توانمند این سید خراسانی علم را به دست امام عصر خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» که امروز در اهواز برگزار شد،‌ ضمن تبریک آغاز امامت امام عصر(عج)، با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»، اظهارداشت: این آیه به دو شیوه در قرآن کریم و در سوره انفال و سوره رعد تکرار شده است که در سوره انفال این چنین آمده است. « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَی قَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ» (انفال، ۵۳). در هر دو آیه «مَا بِقَوْمٍ» و «مَا بِأَنْفُسِهِمْ» تکرار شده است.

وی با تأکید بر شاکر بودن و کافر بودن نسبت به نعمات الهی، گفت: «مَا بِقَوْمٍ» مقدرات و سرنوشت ما است و «مَا بِأَنْفُسِهِمْ» اخلاق و رفتار ما است. مادامی که اخلاق و رفتار انسان مطابق شاکریت نسبت به نعمات الهی است خداوند نعمت خود را تغییر نخواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، افزود: شاید ما غریب‌تر و مظلوم‌تر از امام حسن عسکری(ع) نداشته باشیم. با بیان یک روایت این موضوع را ثابت می‌کنم؛ تعدادی بی‌بصیرت که نمی‌توان اسم آن‌ها را شیعه گذاشت مبلغی را خدمت امام عسکری فرستادند و جمله‌ای را که برای همیشه تاریخ جز درد چیزی نخواهد بود، را به ایشان گفتند. آن‌ها به امام گفتند یابن رسول‌الله این مبلغ را کجا هزینه می‌کنید؟ پس از آن بود که حضرت پرده‌ای کشیده و آن‌ها از دیدار ایشان محروم شدند. اینجاست که وقتی رفتار تغییر می‌کند نعمت هم تغییر می‌کند. پس‌ازاینکه وجود مقدس امام عصر(عج) آمد نه‌تنها از چهره امام بلکه از صوت ایشان هم محروم شدیم. ۶۹ سال گذاشته شد که دست از رفتارهایمان برداریم که غیبت صغری بود ولی رفتارها تغییر نکرد.

بیشتر بخوانید؛

ظرفیت طلایی حوزه علمیه خوزستان برای انتقال مفاهیم مهدویت به ملت‌های عرب‌زبان دنیا

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بیان کرد: غیبت و ظهور هر دو به‌عنوان مقدرات سرنوشت انسان است؛ وقتی رفتار انسان تغییر می‌کند مقدرات انسان هم تغییر می‌کند. یعنی ظهور و غیبت مقدر انسان و تابع «مَا بِأَنْفُسِهِمْ» است که چه مقدار رفتارهای ما مطابق با نعمات خداوندی است.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند: «هیچ‌یک از پدرانم، مانند من، گرفتار شک و تزلزل شیعیان در امر امامت نشده‏‌اند.» امت اسلامی ۱۱ امام را با شهادت از صفحه روزگار برداشت. وقتی برادران یوسف به پدر گفتند که عزیز مصر بنیامین را خواسته است. حضرت یعقوب تا وثیقه‌ای از آن‌ها نگرفت اجازه این کار را نداد. خداوند هم دوازدهمین امام را نگه‌داشته تا وثیقه‌ای از سوی امت اسلامی پرداخت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به روایات حضرات معصومین(ع) به بیان ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) پرداخت و گفت: ویژگی‌هایی که در زیارت جامعه کبیره و دعای عهد بیان شده باید در وجود ما نهادینه شود. ایمان عمیقی که در این ادعیه بیان می‌شود شامل زنان و مردان می‌شود. عقلانیت و بصیرت، انس با قرآن و تحقق آموزه‌های قرآن در وجود یاران، جهاد و ... از دیگر ویژگی‌های امام عصر(عج) است. وقتی‌که امام، حکومت جهانی را تشکیل می‌دهند از ۳۱۳ نفر ۱۰، ۱۲ نفر با ایشان همراهی کامل می‌کنند و باقی کم می‌آورند.

امام جمعه اهواز، با اشاره به روایت «متی فرجکم؟ هیهات لا یکون فرجنا حتی تغربلوا ثم تغربلوا ثم تغربلوا » از امام باقر(ع)، گفت: شک نکنید که انقلاب اسلامی بستر حکومت جهانی را فراهم می‌کند و با دست توانمند این سید خراسانی علم را به دست امام عصر خواهیم داد.

وی گفت: اما آنچه که بسیار مهم است این فرموده امام رضا(ع) است که «أَخْبَرَنَا عَلِیُّ بْنُ اَلْحُسَیْنِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَی اَلْعَطَّارُ بِقُمَّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ حَسَّانَ اَلرَّازِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ اَلْکُوفِیُّ عَنْ مُعَمَّرِ بْنِ خَلاَّدٍ قَالَ: ذُکِرَ اَلْقَائِمُ عِنْدَ أَبِی اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَیْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ أَنْتُمُ اَلْیَوْمَ أَرْخَی بَالاً مِنْکُمْ یَوْمَئِذٍ قَالُوا وَ کَیْفَ قَالَ لَوْ قَدْ خَرَجَ قَائِمُنَا عَلَیْهِ السَّلاَمُ لَمْ یَکُنْ إِلاَّ اَلْعَلَقُ وَ اَلْعَرَقُ وَ اَلنَّوْمُ عَلَی اَلسُّرُوجِ وَ مَا لِبَاسُ اَلْقَائِمِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ إِلاَّ اَلْغَلِیظُ وَ مَا طَعَامُهُ إِلاَّ اَلْجَشِبُ.»؛ معمّر بن خلاّد گوید:«نزد امام ابی الحسن الرّضا علیه السّلام از قائم یاد شد پس فرمود: شما امروز آسوده‌تر از آن روز هستید،عرض کردند:چگونه‌؟فرمود:اگر قائم ما علیه السّلام خروج کند جز خون بسته شده و عرق و بر روی زین‌های اسبان خفتن چیزی در کار نخواهد بود و لباس قائم علیه السّلام جز جامۀ خشن و خوراک او جز غذای ناگوار و نامطبوع نخواهد بود». سختی‌های اکنون تمرینی برای حکومت جهانی امام عصر(ع) است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha