پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌ الاسلام موسوی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، با اشاره به فرصت گران‌قدر وجود طلاب زبان‌دان در استان خوزستان، گفت: در این استان به دلیل تسلط طلاب و فضلای حوزه به زبان عربی و همچنین با توجه به مخاطب ۴۰۰ میلیونی مردم عرب‌زبان در جهان، می‌توان از این فرصت برای انتقال مفاهیم ارزشمند مهدویت استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با بیان اینکه "مهدویت" به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث جهان بشریت است، اظهارداشت: هم‌اکنون دو نظریه غالب در جهان وجود دارد، که یک نظریه اعتقادی به ظهور نداشته و می‌گوید دنیا رو به فنا و نیستی است و یک نظریه دومی هم وجود دارد که اذعان می‌کند جهان منتظر ظهور منجی است. البته در دیدگاه دوم نسبت به «منجی» شرایط و ویژگی‌های آن، اختلاف‌نظر وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: امروز حوزه‌های علمیه می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و عالم را به‌سوی عدل و داد و حکومت جهانی عاری از ظلم و ستم به محوریت «مهدی موعود(عج)» سوق دهند.

وی، افزود: در تبیین ویژگی‌های آخرالزمان و دنیای پس از ظهور، وقتی به مخاطب ویژگی‌های منجی را بیان می‌کنیم از برگزاری عدالت و صلح جهانی گرفته تا رفع ظلم و ستم، مردم فطرتاً به سمت مهدویت گرایش پیدا می‌کنند؛ کما اینکه در روایات زیادی داریم که وقتی منش آن امام معصوم(ع) را بیان کنیم، مردم به‌صورت طبیعی با توجه به فطرت خودشان، رو به سمت امام آورده و دنباله‌رو آن می‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، تصریح کرد: امروز جهان غرب متوجه شده که این با حکومت فعلی‌اش، نمی‌تواند ارائه کننده یک نسخه شفا بخش برای مردم باشد؛ به همین دلیل تلاش دارد نسخه‌ای جعلی از مهدویت را برای مردم عرضه کند.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به فرصت گران‌قدر وجود طلاب زبان‌دان در استان خوزستان، گفت: در این استان به دلیل تسلط طلاب و فضلای حوزه به زبان عربی و همچنین با توجه به مخاطب ۴۰۰ میلیونی مردم عرب‌زبان در جهان، می‌توان از این فرصت برای انتقال مفاهیم ارزشمند مهدویت استفاده کرد.

وی در پایان تصریح کرد: حوزه علمیه خوزستان، امروز این امکان را دارد که از این ظرفیت به بهترین وجه استفاده کرده و با همکاری نهادهای مرتبط با موضوع مهدویت، به این مهم بپردازد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha