شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر ناصر سودانی ، رییس دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز

حوزه/ دکتر سودانی، با بیان اینکه قریب به یک‌صد مقاله در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» ارسال شد، گفت: از بین این مقالات ۶۰ مقاله در مرحله اول پذیرفته شدند و از بین آن‌ها ۲۱ مقاله برای ارائه پذیرفته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دکتر ناصر سودانی، رئیس دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، امروز در حاشیه همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها»، با بیان اینکه دانشگاه امیرالمؤمنین یک دانشگاه مأموریت‌گرا است و بر اساس رسالت و مسئولیت خود سالانه همایش‌هایی را در موضوعات مختلف برگزار می‌کند، اظهارداشت: این همایش به کمک پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم و همچنین مدیریت حوزه علمیه اهواز، ادارات کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

سودانی افزود: خوشبختانه قریب به یک‌صد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از بین این مقالات ۶۰ مقاله در مرحله اول پذیرفته شدند و از بین آن‌ها ۲۱ مقاله برای ارائه پذیرفته شدند.

دبیر علمی همایش  «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها»، با اشاره به محور مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش، گفت: این مقالات در سه محور «مهدویت و نقش انتظار در ایجاد بالندگی فکری، معنوی، اجتماعی و سیاسی در جامعه»، «مهدویت و تشکیل تمدن نوین اسلامی در دوران غیبت» و «مهدویت و چالش‌های پیش‌رو» است.

وی افزود: در هر کدام از این محورها، ۷ مقاله گزینش شده‌اند که بعد از ظهر امروز در نشست‌های تخصصی ارائه خواهد شد و دبیران این نشست‌ها حجج‌اسلام والمسلمین محسن حیدری، حسن‌زاده و آقای دکتر شهبازیان هستند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در پایان گفت: اختتامیه این همایش با جمع‌بندی مقالات ارائه شده ساعت ۱۵ تا ۱۷ در ساختمان دارالقرآن استان خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha