سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
همایش مهدویت فرصت ها و چالش ها

حوزه/ همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها»، امروز هم‌زمان با آغاز امامت امام زمان(عج)، با حضور علما و فضلای حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» هم‌زمان با آغاز امامت امام زمان(عج) با حضور علما، فضلا و کارشناسان برجسته مهدویت در محل سالن اجتماعات دارالقرآن تبلیغات اسلامی اهواز برگزار شد.

این همایش که به همت مدیریت حوزه علمیه خوزستان، دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و پژوهشکده مهدویت دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، در آن ضمن معرفی به ارائه مقالات برتر پرداخته شد.

دکتر ناصر سودانی، دبیر علمی همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» ابتدا با بیان اینکه دانشگاه امیرالمؤمنین یک دانشگاه مأموریت‌گرا است و بر اساس رسالت و مسئولیت خود سالانه همایش‌هایی را در موضوعات مختلف برگزار می‌کند، گفت: خوشبختانه قریب به یک‌صد مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از بین این مقالات ۶۰ مقاله در مرحله اول پذیرفته شدند و از بین آن‌ها ۲۱ مقاله برای ارائه پذیرفته شدند.

همچنین در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اظهارداشت: غیبت و ظهور هر دو به‌عنوان مقدرات سرنوشت انسان است؛ وقتی رفتار انسان تغییر می‌کند مقدرات انسان هم تغییر می‌کند. یعنی ظهور و غیبت مقدر انسان و تابع «مَا بِأَنْفُسِهِمْ» است که چه مقدار رفتارهای ما مطابق با نعمات خداوندی است.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمد شهبازیان، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، بیان کرد: به فرموده امام راحل، تابع اهل‌بیت(ع) بودن افتخاری برای ما شیعیان است و اهل‌بیت(ع) یکی از منابع اصیل اسلامی هستند.

قابل ذکر است، در همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» حجج‌اسلام و المسلمین «حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری»، «موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه خوزستان»، «نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان»، «علی‌نژاد، قائم مقام شبکه جهانی الأهواز» و همچنین ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان و جمعی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.

همایش بین‌المللی «مهدویت، فرصت‌ها و چالش‌ها» در اهواز برگزار شد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha