جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی و وزیر بهداشت دولت سیزدهم

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی، خدمت به مردم در این شرائط سخت را بسیارضروری برشمردند و گفتند: کادر درمانی در این ایام کرونا، تا سرحدّ جان، فداکاری کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، عصر امروز در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد،  با بیان اینکه در اسلام، دو کادر از دیگر کادرها با اهمیت تر قلمداد شده است، گفتند: پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله)، کادر علما و فقها و نیز کادر اطباء را مهمترین مشاغل دانستند.

 معظم له با بیان اینکه کار شما، کار بسیار مهمی است که انجام داده اید، بیان داشتند: کادر درمانی در این ایام کرونا، تا سرحدّ جان، فداکاری کرده و از بیماران پرستاری کرده اند و این قابل تقدیر است.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) گفتند: براساس فرمایش این امام همام، «هر نقطه مسکونی که در آن سه قدرت نباشد، کارشان مختل است؛ اول، فقیه عالم به اوضاع زمان و پرهیزگار، دوم، طبیب مورد اعتماد، سوم، مدیر خیرخواه مردم». این سه کادر نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.


ایشان ادامه دادند: از پیامبر گرامی اسلام سئوال شد، چه کسی در پیشگاه خداوند از همه محبوبتر است؟ فرمودند: به هر میزان خدمت او به جامعه بیشتر باشد، نزد خداوند از جایگاه بالاتری برخوردار است.لذا امروز خدمت به مردم در این شرائط سخت بسیار ضروری است.
 حضرت آیت الله  نوری همدانی با بیان اینکه در روستاها، نقاطی است که مردم دسترسی به پزشک ندارند، گفتند: شما وظیفه دارید این مناطق را شناسایی و پزشکانی را به این مناطق اعزام کنید.

معظم له ادامه دادند: کار شما بسیار بسیار مهم است و خدمت شما هم عالی است و به افراد تحت مدیریت خود که فداکاری کردند، توجه کنید و مشکلات آنها را برطرف سازید.
 

این مرجع تقلید، رعایت شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی ایام کرونا توسط مردم را لازم  دانستند و گفتند: در اسلام، جان انسان عزیز است و لذا لازم است برای حفظ جان مردم سرمایه‌گذاری شود و از سوی دیگر، مردم هم باید تحمل کرده و از سفر کردن خودداری کنند.
حضرت آیت الله نوری همدانی  درپایان با بیان اینکه براساس اقتضائات زمان باید در عرصه حضور داشته باشیم، گفتند: امروز در روزگاری قرار گرفتیم که این بیماری منحوس نه تنها کشور بلکه جهان را در بر گرفته، لذا باید مطابق با این شرایط در صحنه حاضر شده و وظیفه خود را به انجام برسانیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha