جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی اشکوری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: مسئولان فرهنگی کشور به هیچ وجه نباید از اهمیت و جایگاه کلیدی مساجد در مباحث تربیتی و فرهنگی به خصوص در رابطه با نسل جوان غافل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیان معروف امام خمینی(ره) مبنی بر این که مساجد سنگر است و این سنگرها را باید حفظ کرد، ابراز داشت: از دیرباز مسجد در آموزه های دینی ما و کلام گهربار اهل بیت(ع) یک جایگاه ممتازی دارد کما این که به خصوص در صدر اسلام، مسجد یک نقش مهم سیاسی، حاکمیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته، هر چند که متأسفانه به مرور از اهمیت آن به دلایل مختلف کاسته شده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به خصوص در سال های دوران دفاع مقدس، مسجد نقش بسیار مهمی در بسیج عمومی ملت برای دفاع از کشور و فعالیت در عرصه های گوناگون داشت و در یکی دو سال اخیر نیز شاهد بودیم که در بحث مقابله با کرونا و نیز رزمایش مؤمنانه، مساجد نقش ممتازی در جمع آوری کمک های مردمی و تأمین نیرو و امکانات برای مقابله با ویروس منحوس کرونا داشتند.

این استاد حوزه، در ادامه با اشاره به نقش کلیدی ائمه جماعات و نیز هیئت امنا در اداره امور مسجد و رشد و توسعه آن اظهار داشت: این که به عنوان مثال گاهی می بینیم یا می شنویم که برخی مساجد در قم امام جماعت ندارند یا این که در آن ها تنها یک یا دو نوبت نماز جماعت دایر است برای شهر کریمه اهل بیت(ع) که مرکز حوزه و علما به شمار می رود، چندان زیبنده و پسندیده نیست.

وی همچنین گفت: آنچه مهم است این که ما بتوانیم با ایده های جذاب و خلاقانه و اتخاذ رویکردهای صحیح، جوانان و نوجوانان بیشتری را به سمت مساجد و کانون ها جذب نماییم و در این میان نقش امام جماعت، بسیج و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسیار مهم و حساس هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha