پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 983348
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
پلدشت

حوزه/ تاکید امام جمعه پلدشت به حفظ وحدت، نقش زنان در ساخت جامعه مهدوی، تجدید بیعت مردم شاهین دژ با امام زمان (عج)، میزبانی طلاب شاهین دژ از پرچم متبرک حرمین امام علی و امام حسین (ع)، حرکت خودرویی طلاب خواهر ارومیه و حمایت مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی از سینماها، از مهم ترین اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام وحید طالبی روز شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته وحدت که در سالن اجتماعات فرمانداری پلدشت برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت بر گرفته از آیات و روایات الهی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، گفت: داشتن اتحاد یکی از عناصر تشکیل دهنده صف های مستحکم مسلمین جهان از زمان پیامبر اسلام تا به امروز می باشد.

در ادامه جلسه صادق حبیب زاده سرپرست فرمانداری پلدشت ضمن تبریک پیشاپیش فرا رسیدن میلاد با سعادت پیامبر اسلام (ص)، به مشترکات فی مابین مذهب تشییع و تسنن اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام(ص)، کتاب خدا، قبله واحد و نماز ۱۷ رکعتی از مولفه های مهم و اساسی وحدت میان اهل تشییع و تسنن می باشند.

نقش زنان در ساخت جامعه مهدوی

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

خانم مرحمت رضاوندی، شنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز امامت امام زمان (عج) در مدرسه فاطمیه شهرستان نقده برگزار شد، با بیان این که زنان نقش بسزایی در زمینه سازی ظهور مهدی موعود (عج) دارند، گفت: زنان باید با صلابت و استواری در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمنان بایستند و نگذارند که هویت زن اصیل اسلامی خدشه دار شود و با شعار لبیک یا مهدی، با به بازیچه گرفته شدن هویت زنان مبارزه کنند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده افزود: زنان وظایف فردی و اجتماعی در قبال زمینه سازی ظهور امام زمان ( عج) دارند و باید با تهذیب نفس و انجام امور واجب دینی سعی در پرورش و خودسازی داشته باشند و همچنین در خانواده با تربیت صحیح فرزندان و گرم نگه داشتن محیط خانواده از هم پاشیدن کانون گرم زندگی جلوگیری کند و در زمینه اجتماعی با مشارکت در پشتیبانی از آرمان های انقلاب اسلامی وحمایت از ولایت فقیه موجبات ظهور امام زمان (عج) را ایجاد کنند که اگر جهان آماده گردد ظهور اتفاق خواهد افتاد.

تجدید بیعت مردم شاهین دژ با امام زمان (عج)

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

مراسم سالروز آغاز ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با مشارکت مدارس علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها و امام محمدباقر (ع) شاهین دژ، در مصلای این شهرستان با حضور عموم مردم برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن توسط آقای مختاری شروع شد و با سخنرانی استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی حجت الاسلام ابراهیم برنج آبادی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) شهرستان شاهین دژ ادامه پیدا کرد و در پایان مراسم میثاق نامه با امام زمان(عج) قرائت شد و مردم ولایت مدار با حضرت بیعتی دوباره بستند.

پرچم متبرک حرمین امام علی و امام حسین (ع) در شاهین دژ

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

مدرسه علمیه امام محمدباقر علیه السلام شاهین دژ میزبان پرچم حرمین شرفین امام علی (ع) و امام حسین (ع) بود.

حرکت خودرویی طلاب خواهر ارومیه به مناسبت سالروز به امامت رسیدن امام زمان (عج)

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

طلاب خواهر مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه همزمان با سالروز به امامت رسیدن امام زمان (عج)، حرکت خودرویی شادی در خیابان ها این شهر به راه انداختند.

 حمایت مدیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی از سینماها

اخبار کوتاه فرهنگی آذربایجان غربی

حجت الاسلام امیر عبدل مدیر شورای سیاستگذاری ائمه آذربایجان غربی با حضور در یکی از سینماهای ارومیه، با مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان آذربایجان دیدار کرد.

در این جلسه مقرر شد، جمعی از روحانیون برای حمایت از سینما در این روزهای سخت، به تماشای فیلم درخت گردو، ساخته محمد حسین مهدویان رفته و مردم را برای آشتی با سینماها دعوت کنند.

مسعود یکانی، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان آذربایجان غربی هم با اشاره به کمبود حمایت برای سینما سازی و کم لطفی های مسئولین در این وادی، اظهار داشت: استان قابلیت سینماهای مجهز را دارد و بسیاری از این مراکز فرهنگی به دلایل مختلفی از جمله عدم رسیدگی و تجهیز و فرسودگی صندلی ها دیگر قابل کارآیی نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha