شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زلزله اندیکا

حوزه/ کمک رسانی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی تهران (شعبه۲) به زلزله زدگان اندیکا، کمتر از دوماه بعد از اردوی جهادی آبرسانی به روستاهای این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از تهران، اوایل صبح قلب طلاب جهادگر مدرسه علمیه امام خمینی تهران (شعبه ۲) لرزید.

زلزله‌ی ۵ ریشتری اندیکا دلشوره به جان آنان انداخت! از اردوی جهادی قبلی‌شان که طرح آبرسانی روستایی در این شهرستان بود زیاد نگذشته است.

دهه اول محرم این طلاب جهادگر برای آبادانی دو روستای «برده حلوا» و «منگژدی» در شهرستان اندیکا بیش از ۳ کیلومتر در دل زمین لوله کاشتند و شبانه روز تلاش کردند تا ظهر تاسوعا آب را با ذکر یا اباالفضل به مردم روستاها برسانند.

حالا با خبر شدند که در آن شهرستان زلزله شدید آمده و خانه های خشت و گلی آن مردم با صفا و البته محروم را آوار کرده است. فرصت دست دست کردن نیست! شب نشده گروهی جلیقه های جهادی را برداشته و بدون تشریفات عزم سفر می‌کنند.

تمام برنامه ریزی‌ها در کمتر از دو ساعت انجام می‌شود. خیلی‌ها داوطلب همراهی هستند، لکن برای آن که درس و بحث حوزه لطمه نبیند تنها طلاب یک پایه به شرط نداشتن عقب افتادگی تحصیلی اجازه دارند...

کمک به نیروهای امدادی، تامین مایحتاج اولیه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی برای تقویت روحیه مردم از جمله برنامه‌های این گروه از طلاب جهادی عمدتا دهه هشتادی است که از اولین گروه‌های مردمی حاضر در صحنه به شمار می‌روند.

طلبه‌های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) سربازان جوان امام زمان (عج) هستند که یکی از اصلی ترین کلاس‌های درسشان، حضور به موقع در صحنه است تا خوب برایشان جا بیفتد. اگر عاشقان حسینی در لحظه‌ای که باید، لبیک بگویند عاشورایی می‌شوند و الا بی موقع عمل کردن حتی اگر چون قیام توابین به نثار جان ختم گردد، آن اثری که باید را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha