پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرحزاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه غیبت امام زمان(عج) به معنای نشناختن امام زمان(عج) است، گفت: اینکه فکر کنیم امام همیشه به دور از مردم و به تنهایی درحال زندگی هستند، اشتباه است؛ ایشان مانند همه ما در میان مردم زندگی می‌کنند، اما متأسفانه ما ایشان را نمی‌شناسیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه بهترین عمل صلوات بر محمد(ص) و آل ایشان است، اظهار کرد: کسی که زیاد صلوات بفرستد دوست خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه ماه ربیع، ماه میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع)، ازدواج پیامبر با حضرت خدیجه(س) و شادی اهل‌بیت(ع) است، اضافه کرد: شیعیان و پیروان در مورد حضرت خدیجه(س) کمتر آگاهی و اطلاعات دارند درحالی‌که ایشان همه مال و جان خود را در مسیر خداوند متعال و دین اسلام هزینه کردند.

استاد حوزه علمیه قم از سخن پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه من حضرت خدیجه(س) را دوست دارم، یاد کرد و گفت: بسیاری از مردم مخالف این بودند حضرت خدیجه(س) با حضرت محمد(ص) ازدواج کند اما ایشان مقابل همه ایستاد و برابر پیامبر اسلام(ص) زانو زد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که اول بانوی حجاز بود و موقعیت و شرایطی فوق‌العاده داشت خود را کنیز حضرت محمد(ص) می‌دانستند درحالی‌که در زمان ازدواج، پیامبر اسلام(ص) جایگاه و موقعیت اجتماعی خاصی نداشتند؛ این تواضع موجب شد که پیامبر(ص) همیشه درحال مدح حضرت خدیجه(س) باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد از خدیجه(س) به‌عنوان اولین بانویی که به حضرت محمد(ص) ایمان آورد، یاد کرد و گفت: این شخصیت سه سال در شعب ابیطالب در کنار پیامبر(ص) حضور یافت و همه سختی‌ها را متحمل شد.

وی با اشاره به اینکه غیبت امام زمان(عج) به معنای نشناختن امام زمان(عج) است، تصریح کرد: اینکه فکر کنیم امام همیشه به دور از مردم و به تنهایی درحال زندگی هستند اشتباه است. ایشان همانند همه ما در میان مردم زندگی می‌کنند اما متأسفانه ما ایشان را نمی‌شناسیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی، ادامه داد: امام حسن عسکری علیه‌السلام در سخنی فرمودند، با تدبیر الهی، فرزندم غیبت طولانی خواهد داشت و در زمان غیب کسی نجات نمی‌یابد مگر اینکه به امام زمان(عج) اعتقاد داشته باشد و برای ظهور فرج دعا و نیایش کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha