جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اجتماع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز در محکومیت کشتار شیعیان قندهار

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه "داعش" نائب آمریکا در ایجاد ناامنی در افغانستان است، گفت: اینکه داعش در خط مقدم قرار گرفته و بدون هیچ ابایی دست به این کارها می‌زند‏، به جهت آن است که داعش به نیابت از سران قدرتمند جهانی و نظام سلطه در افغانستان حضور دارد و در این تردیدی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان امروز در اجتماع طلاب و روحانیون اهوازی در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان، اظهارداشت:‌ انفجارها در افغانستان، اختصاص به این دو موردی که بالغ‌بر صد نفر در آن‌ها به شهادت رسیدند، ندارد.

وی تصریح کرد: در طول عمر دو ماهه‌ای که طالبان بر سرکار آمده، بالغ‌بر سی انفجار در افغانستان اتفاق افتاده و این انفجارها عمدتاً به سمت‌وسوی شیعیان بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، با بیان اینکه انفجارهای انجام شده دو پیام دارد، گفت: پیام اول این است که انفجارها استمرار خواهد داشت و پیام دوم نبود اراده جدی برای کنترل و مهار انفجارها و ایجاد امنیت است که برای طالبان مطرح نیست.

بیشتر بخوانید؛

لزوم همگرایی فراملی برای خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، اظهارکرد: اینکه داعش در خط مقدم قرار گرفته و بدون هیچ ابایی دست به این کارها می‌زند‏، به جهت آن است که داعش به نیابت از سران قدرتمند جهانی و نظام سلطه در افغانستان حضور دارد و در این تردیدی نیست.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه کشورهای نظام سلطه می‌دانند هر جا مردم را به حال خود رها کردند، موازنه به سود مردم پیش خواهد رفت، گفت: این‌ها برای اینکه موازنه به نفع اربابان آن‌ها پیش برود، این ناامنی و انفجارها را پیش می‌آورند؛ به همین دلیل دولت کنونی افغانستان باید توجه داشته باشد که ایران اسلامی، هرگونه مسامحه در برابر فاجعه انسانی که در افغانستان اتفاق می‌افتد‏ را نمی‌پذیرد و باید دولت اسلامی ما در کنار شیعیان افغانستان قرار گیرد، نه به‌منزله ورود نظامی، بلکه باید به مدد مردم ستمدیده افغانستان رفت.

وی در پایان اظهارداشت: ما از عمق جان خود به شهدای دو نماز جمعه افغانستان ابراز احترام می‌کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha