پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقیمی

حوزه/ مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: ۲۳ برنامه برای روز قم توسط این سازمان در نظر گرفته شده که با استقبال مطلوب شهروندان همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالقاسم مقیمی روز دوشنبه در یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، افزود: ورود پرخیر و برت حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم نقطه عطف تاریخی و تمدنی در شهر قم است.
مقیمی با اشاره به اهمیت پرداختن به روز قم، گفت: توجه به این روز می تواند توسعه زیرساخت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهر قم را دچار تحول کند و فرصت مطلوبی جهت پیشرفت و توسعه شهری به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: در روز قم، تلاش شده تا فضای شهری نسبت به این روز آماده شود و حس تعلق و هویت شهروندان نسب به این شهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: شعار امسال روز قم،«با آمدنت عید به قم می آید» با توجه به وجود ۲ نیمه شعبان در سالجاری انتخاب شده و هشتگ در امتداد یاری نیز به همین مناسب در نظر گرفته شده است.


مقیمی یادآور شد: روز قم در تقویم استانی ثبت شده و طی سال گذشته سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تلاش کرده که این روز به صورت رسمی در تقویم ملی نیز به ثبت برسد.


وی تصریح کرد: معرفی روز قم به مردم ایران، طراحی هویت بصری برگرفته از کاشی کاری های حرم مطهر، طرح شعارهای سالیانه، اجرای و طراحی آثار هویت بخش شهری، ایجاد وحدت رویه برای برنامه های روز قم، ایجاد موج های رسانه ای، معرفی روز قم در بین اساتید دانشگاهی و غیره مهمترین اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته است.


مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ابراز داشت: ۲۳ برنامه برای روز قم توسط این سازمان در نظر گرفته شده که با استقبال مطلوب شهروندان نیز همراه شده است.


تقویت اقتصاد گردشگری از اهداف روز قم است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز تقویت بستر و فرصت سازی برای ایجاد اقتصاد شهری و توسعه گردشگری را از اهداف مهم روز قم برشمرد.


مصطفی ملایی افزود: سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم در سال ۹۸ توسط شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز قم معرفی شده است.


ملایی اظهار داشت: تقویت حس تعلق و هویت شهری بر محور حرم مطهر حضرت معصومه(س) و معرفی ابعاد مختلف علمی، اعتقادی و دینی از اهداف این نامگذاری بوده است.


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی باید تلاش کنند تا ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی شهر مقدس قم در قالب برنامه های روز قم، به درستی به شهروندان و زائران معرفی شود.


عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: معرفی بسترهای سرمایه گذاری و اقتصاد شهری به ویژه بر محور خدمات و گردشگری از اهداف اصلی روز قم در سطح ملی و بین المللی است.


وی خاطرنشان کرد: روز قم، ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم، امسال همزمان با هشتم آبانماه سالجاری در قالب برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در شهر مقدس قم گرامی داشته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha