پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رستمیان

حوزه/ امام جمعه دامغان با بیان اینکه حفظ منابع طبیعی پیوست فرهنگی می‌طلبد، گفت: ضرورت دارد تا دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان، در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از حفظ منابع طبیعی به عنوان یک ارزش الهی یاد کرد و  گفت: در قرآن کریم به صیانت از منابع طبیعی سفارشات زیادی شده است و ما انسان‌ها باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی اظهار کرد: بر اساس روایات و احادیث، شکاندن شاخه درختی از درختان به مانند بال فرشتگان است که با توجه به تأکیدات آیات قرآن و روایات این موضوع حائز اهمیت بوده و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دامغان با بیان اینکه ارزش منابع طبیعی وصف ناشدنی است، تصریح کرد: درختکاری یک امر مقدس است و انجام این کار از اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و باید برای ترویج و گسترش درختکاری فرهنگ سازی کنیم و اگر فرهنگ سازی نکنیم به مانند این است که کاری انجام نداده‌ایم.

امام جمعه دامغان یادآور شد: باید تلاش کنیم از روش‌های مختلف علمی و تبلیغی برای حفاظت و حراست از منابع طبیعی استفاده کنیم و به کار گیریم لذا پیوست فرهنگی در این زمینه اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با تاکید بر مقابله و مبارزه با زمین خواری وقطع دست سودجویان در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: پدیده زمین خواری و زمین خواران باید بر پایه قانون عمل شود و در مقابله و مبارزه با این پدیده اهتمام جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha