پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلیعه حضور

حوزه/ همایش طلیعه حضور طلاب جدید الورود سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با حضور خواهران طلبه و خانواده‌ های آنان، در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده‌زهرا حسینی‌جبلی، در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: رشد و تعالی فرد با شکوفایی استعداد و توانایی‌های انسان و هدایت آن‌ها در مسیر صحیح ممکن است.

وی با اشاره به این که رشد و تعالی انسان‌ها در گرو شکل‌گیری خانواده سالم است، تصریح کرد: نهاد مقدس خانواده و ضرورت تشکیل آن، همواره مورد تأکید خداوند متعال و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بوده است و بر اساس تعالیم اسلام و آموزه‌های دینی، زن و مرد در رشد و تعالی به یکدیگر نیاز دارند.

حسینی جبلی، جهان امروز را عصر بحران تربیت و آرامش دانست و افزود: در جهان امروز اگر چه انسان از نظر صنعت و تکنولوژی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است اما به لحاظ اخلاقی و روانی با تنش و آسیب‌های روحی و اجتماعی فراوانی مواجه شده است.

وی، رابطه اخلاق و خانواده را رابطه‌ای مستقیم و الزامی برشمرد و تاکید کرد: انسان جز در محیط امن و سازنده خانواده قادر به کسب آگاهی، کمال و رفع نواقص از نفس و رفتار خود نیست.

کارشناس مشاوره، خانواده سالم را ضامن جامعه سالم دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین وظایف بانوان در زندگی، نقش همسری و مادری است و شکل‌گیری خانواده سالم در گرو یک زن و مادر سالم است.

وی با بیان این که فرد در خانواده سالم به تکامل معنوی و رشد شخصیتی می‌رسد، افزود: انسان جویای کمال و فراری از ضعف و نقص، طالب حضور در خانواده محکم و سالم است و استواری و محکم بودن خانواده‌ها، حاصل پایبندی‌های اخلاقی اعضای آن و پرهیز از کج‌خلقی است.

حسینی جبلی با بیان این‌که زنان در نقش مادری و همسری کانون امنیت و آرامش خانواده هستند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با در نظرگرفتن اوّلیت و اولویت نقش زنان در تربیت، اغلب خطابات خود را، متوجه مادران و بانوان نموده و فرموده‌اند: «از دامن زن مرد به معراج می رود و فرزند در دامن مادر بهتر تربیت می‌شود.»

وی با اشاره به این که در آموزه‌های دینی، "مادری" یک ارزش به‌شمار می‌آید، بیان کرد: به دلیل ویژگی‌های زیستی و روانی، سلسله مسئولیت‌های پرورشی و تربیتی بر عهده‌ی مادر گذاشته شده است که ثمره‌ آن در هدایت کل جامعه‌ بشری خود را نشان می‌دهد.

کارشناس مشاوره، اخلاق اسلامی را ملاک دینداری برشمرد و گفت: یک  طلبه باید خود را مزین و آراسته به کمالات و فضایل اخلاقی کند و با رفتار، کردار و گفتار خویش، مبلغ دین، فضایل اخلاقی و کمالات انسانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha