جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جشنواره شعر حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی در نشست خبری استعدادیابی را از مهم‌ترین محورهای جشنواره بین‌المللی شعر اشراق دانست و گفت: باید هنر در حوزه به‌ صورت رسمی شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شیخ‌الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در نشست‌ با اصحاب رسانه با موضوع پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: قدیمی‌ترین نهاد هنری حوزه علمیه با قدمت ۴۰ ساله در دفتر تبلیغات شکل گرفته است؛ نخستین مرکز در زمینهٔ هنر و پرسابقه‌ترین مرکز در زمینهٔ شعر در حوزه علمیه که نسبت به هنر دغدغه داشت، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بود.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه بیان کرد: عملیات اجرایی این جشنواره از اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز شد؛ اختتامیه این جشنواره در آذر سال جاری خواهد بود.

وی عنوان کرد: کاری تخصصی در حال انجام است و اصل بین‌المللی شدن آن در این دوره شکل گرفت و برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه به ۵ زبان غیر از زبان فارسی فراخوان داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی افزود: به بخش نوحه و سرود و آسیب‌هایی که در این حوزه وجود دارد در این جشنواره توجه شده است.

وی از راه اندازی رشته جدیدی تحت عنوان بخش ویژه که در قالب کتاب برگزار می‌شود خبر داد و گفت: پیشکسوتان این عرصه به ما کمک رسانی می‌کنند و از تجربیات آنان استفاده می شود.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، ادامه داد: در چند شهر شب‌های شعر و دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها را برگزار کردیم و استعدادیابی خوبی انجام‌شده است، قرار شد شعر اشراق تمرکزی بر موضوع روحانیت و طلبگی داشته باشد و در محور اصلی و مخاطبان این جشنواره به‌خوبی پیگیری و انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلامی، استعدادیابی را از مهم‌ترین محورهای جشنواره بین‌المللی شعر اشراق دانست و گفت: باید هنر در حوزه به‌ صورت رسمی شناخته شود.

وی با بیان اینکه دستمایه اصلی هنر خیال است، افزود: در این جشنواره‌ها موضوعی که دنبال می‌کنیم این است که حوزه علمیه ظرفیت بالایی برای پرداختن به هنر دارد؛ اما برخی اوقات این موضوع مغفول مانده و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha