جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسماعیل امیرزاده

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم تصریح کرد: تأکید بر تقویت وحدت اسلامی، عمل به بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب در این باره است.

حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که تضعیف وحدت و انسجام میان امت های مسلمان از جمله اهداف کلیدی دشمن در دهه های اخیر به شمار می رود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بیانات و رهنمودهای خویش همواره بر لزوم تقویت وحدت میان مسلمین تأکید کرده و خواستار تمرکز بر نقاط اشتراکی به منظور انسجام بیشتر در مواجهه با دشمنان قرآن و اسلام عزیز بوده اند.

وی افزود: به ویژه در زمانه ای که عصر رسانه و شبکه های اجتماعی نام گرفته و دشمن از این بستر به دنبال ایجاد چنددستگی و اختلاف میان مسلمانان جهان است، باید بیش از پیش بر مقوله وحدت تأکید کرد و این مهم را در سایه بصیرت و اعتقاد دینی و عمل به رهنمودهای بزرگان دنبال نمود.

وی همچنین گفت: آنچه مسلم است این که ما نباید با تحریک احساسات و عدم کنترل هیجانات، خدای ناکرده در دام برنامه های شوم دشمن اُفتاده و ناخواسته کاری کنیم و یا حرفی بزنیم که موجب برهم خوردن وحدت شیعه و سنی شده و به این طریق، پیروان مذاهب اسلامی به جدال و رویارویی با یکدیگر بپردازند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم با بیان این که تأکید بر وحدت و انسجام میان مسلمین به معنای دست کشیدن از باورها و اعتقادات ما نیست، خاطرنشان کرد: در سیره نورانی حضرت رسول(ص) و ائمه طاهرین(ع) نیز بسیار می بینیم که این بزرگواران با پیروان دیگر مذاهب و ادیان به گفت‌وگو پرداخته و در محافل پرسش و پاسخ و احتجاج آن ها شرکت می کرده اند و این ها همه در کمال آرامش و احترام متقابل انجام می شده است.

وی گفت: ما باید به خصوص در شرایط حساس کنونی، مصالح امت اسلام را در نظر گرفته و کاری نکنیم که دشمنان به طمع بیفتند و با تضعیف وحدت مسلمین، اهداف شوم خود را دنبال کنند و این را هم بدانیم که دشمنان اسلام نه دلسوز شیعه هستند و نه سنی، بلکه آنها با اسلام ناب محمدی(ص) و عزت و اقتدار مسلمین، سر ناسازگاری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha