پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به منطقه لوداب

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در سفر به منطقه لوداب گفت: وضعیت آب آشامیدنی لوداب و چین غم‌بار و گریه‌آور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد سفری دو روزه به بخش لوداب و دهستان چین داشت و در نشست پایانی و جمع‌بندی این سفر اظهار کرد: وضعیت آب در لوداب عذاب‌آور و غم‌بار و گریه‌آور است.

وی گفت: عمده مشکلاتی که در این دو روز در لوداب دیدیم مشکل آب است هر چند کارهایی برای آبرسانی صورت گرفته اما مردم در خصوص آب به شدت در مضیقه هستند.

امام جمعه یاسوج با بیان این که پیگیر مشکلات مردم دهستان چین و بخش لوداب هستم، افزود: یکی از مشکلات مربوط به حوزه قضایی و بحث امنیت بود که با دکتر نگین تاجی رئیس‌کل دادگستری استان صحبت شد که وعده داد تیمی برای ارزیابی وضعیت امنیت منطقه به بخش لوداب بفرستد.

حسینی با هشدار نسبت به این که طبق گزارش ها سرقت در اینجا بیداد می‌کند و برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده، تاکید کرد: بحث ما این بود که شعبه ای از دادگستری ایجاد مستقر شود و همچنین به وضعیت امنیت جاده قرار است توجه ویژه‌ای شود نکند. در این جاده که به شکلی استانی و ملی است افراد خیانتکار و بدکار در مسیر کمین کرده و امنیت افراد را به خطر بیندازند که کاری زشت بوده و زیبنده مردم و منطقه نیست که گردنه بندی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان  کهگیلویه و  بویراحمد گفت: گردنه‌بندی برای ۱۰۰ سال پیش است و نباید این انگ و ننگ به منطقه بچسبد و مردم باید با همکاری سپاه و پلیس در میدان حضور داشته باشند و نیروی امنتظامی و دستگاه قضا باید بعد از دستگیری برخورد عبرت‌آموز با این افراد داشته باشند تا دیگران جرات یاغی‌گری در جاده نداشته باشند.

وی ادامه داد: جاده دسترسی روستاها به جاده اصلی و جاده دسترسی قبور شهدا در این بخش مشکل دارد. مشکل سد سادات و تامین آب شرب از تنگه میان تنگان بیشتر در دستور کار قرار گیرد، می‌توان از مزایای سد سادات در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

حسینی در خصوص سایر مشکلات هم گفت: موضوع اشتغال و کارآفرینی از دیگر دغدغه‌های ما در این بخش است که باید مسئولان بشتر پای کار بیایند و فرهنگ سازی کنند تا مردم وارد تولید شوند.

وی با انتقاد از روند تولید در استان گفت: در کویر ایران از خاک شوره‌زار «زر» برداشت می‌کنند اما در مناطق ما با این همه مزایا، جنگل‌ها و منابع بکر استفاده‌ چندانی برای اشتغال و کارآفرینی نمی‌شود در مناطق استان ما ظرفیت فراوان ولی فرهنگ کار بسیار ضعیف است.

نماینده ولی‌فقیه در استان  کهگیلویه و  بویراحمد با خطاب قرار دادن مدیران در خصوص این که در حوزه کار و اشتغال باید تلاش شو،؛ افزود: یکی از اساتید دانشگاه تعریف می‌کرد در این مانده و متحیرم که فرزند خود را به دانشگاه صنعتی شریف بفرستم یا به نجاری چرا که قطعا با آموختن هنر هرگز بیکار نمی‌ماند.

حسینی به سایر مشکلات منطقه لوداب اشاره کرد و گفت: خط دهی مخابرات خیلی برای مردم منطقه مهم است، زمان‌بندی اجرای مصوبات خیلی مهم است مساجد مشکلات زیادی دارند مردم باید زمین را تهیه کرده و در اداره اوقاف ثبت کنند تا بتوانیم برای ساخت مساجد آن‌ها کمک کنیم تا روحانی هم مستقر شود اما گاه در روستاها مسجد و روحانی دارند اما استقبالی نمی‌شود که خدا از ما نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha