جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام نوری زاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۵ هزار موقوفه با بیش از یک ونیم میلیون رقبه در کشور داریم، گفت: البته موقوفات زیادی در دست احصاء بوده، در همین راستا ۸۳۰ نیت در امور وقف وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاد، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد باسعادت رسول مکرم اسلام اظهار کرد: فرهنگ وقف ریشه در تاریخ دارد و منحصر به اسلام نیست، ولی اسلام به وقف جهت داد که امروز بعد از ۱۴ قرن شاهد ثمرات و برکات ابن سرمایه عظیم هستیم. وی بیان کرد: وقف چشمه جاری است که توسط واقفان نیک‌اندیش با ریشه در اعتقادات و باورها شکل می‌گیرد، ما امروز وام‌داران واقفانی هستیم که به بهترین شکل باقیات صالحات را اجرا می‌کنند.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف مفتخر به امانت‌داری این سرمایه‌های عظیم از سوی واقفان بوده و بر سازمان اجرای نیات واقفان فرض است.

وی بیان کرد: مدیران متعهد و دست‌پاک و نیروی انسانی پرتلاش دیگر سرمایه سازمان اوقاف است که باید ارج نهاد.

حجت‌الاسلام نوری زاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۵ هزار موقوفه با بیش از یک ونیم میلیون رقبه در کشور داریم، گفت: البته موقوفات زیادی در دست احصاء بوده، در همین راستا ۸۳۰ نیت در امور وقف وجود دارد.

وی ابراز کرد: سازمان اوقاف یک بنگاه اقتصادی صرف نیست، بلکه سازمانی بالنده برای سرمایه‌گذاری فرهنگی و دینی است، همچنین این سازمان در عرصه‌های فرهنگی مختلف رفع آسیب‌های اجتماعی چون فقر و طلاق وظیفه دارد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف یک بنگاه اقتصادی صرف نیست بلکه سازمانی بالنده برای سرمایه‌گذاری فرهنگی و دینی است در عرصه‌های فرهنگی مختلف چون رفع آسیب‌های اجتماعی فقر و طلاق و انجام‌وظیفه کنیم.

وی ادامه داد: باید از وقف در عرصه‌های نوین چون تسهیل ازدواج جوانان و ساخت مراکز علمی و آزمایشگاهی، ازدواج آسان، ترویج کتابخانه و کمک به آسیب‌دیدگان طبیعی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام نوری زاد افزود: اوقاف در عرصه‌های مختلف چون فرهنگی برنامه دارد، اعزام مبلغین، برگزاری برنامه‌های مناسبتی، مذهبی و دینی در بقاع متبرکه، اجرای طرح‌های نشاط معنوی، جشن‌های علوی و برنامه‌های بصیرتی در محرم، اجرای برنامه سوگواری سیره نبوی نیز از آن جمله است.

وی با بیان اینکه دیگر عرصه فعالیت سازمان اوقاف در حوزه های خدمات اجتماعی است، گفت: برهمین اساس سال گذشته توزیع ۲ میلیون بسته معیشتی در قالب کمک های معیشتی در سطح کشور رقم خورد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: امروزه شرکت های دانش بنیان و مباحث علمی هم در سبد اوقاف قرار گرفته اند و این اتفاق مبارکی است که سازمان تمام هم و غم خود را برای تقویت این حوزه و سرمایه گذاران مباحث علمی گذاشته است.

وی با تاکید براینکه استان اصفهان هم در این عرصه ها، استان شاخص است و در امر اجرای امینانه نیات واقفان و حفظ و نگهداری داری موقوفات خوب عمل کرده است، گفت: ۱۶ هزار و ۲۸۷ موقوفه در کل استان وجود دارد کهتوجه به نوآوری ها لازمه ادامه مسیر است. حجت‌الاسلام نوری زاد اذعان کرد:پاسخ به شبهات از جمله اقدامات اخیری است که سازمان اوقاف ورود کرده است، بحث فضای مجازی از منظر رهبری بسیار حائز اهمیت است ولذا در مقابل سم پراکنی و لجن گستری رسانه های دشمن باید اقدام کرد، البته دفاع و پاسخ ما به شبهات با هجمه سنگین دشمن متناسب نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha