جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مریوان

حوزه / معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تلاش دارد به واسطه آثار هنری، وحدت را در جامعه اشاعه دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور محمود شالویی،  قادر آشنا، عبید رستمی، اردشیر صالح پور و شیوا قاسم پور در دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد امروز ۲۸ مهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش: شالویی در ابتدای جلسه اظهار کرد: امیدوارم این جشنواره بتواند در هنر این سرزمین جریان سازی کند همچنین عاملی در جهت ایجاد وحدت باشد در ضمن این جشنواره پراکندگی های قومی در کشورمان را مدنظر قرار خواهد داد برای همین از آن می‌توان به عنوان ابزاری برای ایجاد صلح  نام برد.

در ادامه جلسه شیوا قاسم پور نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز درسخنانی، اظهار کرد: این رویداد هنری از ۵ الی ۱۰ آبان در شهر مریوان برگزار می‌شود این جشنواره تلاش دارد گامی در جهت ایجاد دوستی در میان کشورهای مسلمان باشد.

بعد از سخنان قاسم پور از پوستر جشنواره رونمایی به عمل آمد و سپس عبید رستمی دبیر جشنواره بیان کرد: جشنواره پانزدهم در بخش‌های آزاد آیینی سنتی دیگر گونه ها کودک و نوجوان ایثار و شهادت میهمان و جشنواره جشنواره ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش ایثار و شهادت نه تنها به فلسفه شهادت خواهیم پرداخت بلکه به بزرگانی که در این عرصه جانفشانی کردند نیز اشاره می‌شود درباره الزام به برگزاری این بخش نیز باید بگویند که جوانان این سرزمین به واسطه آثار هنری می‌بایست مطلع شوند که چه ایثارهایی برای امنیت فعلی آنها انجام شده است.

رستمی در ادامه ضمن تشکر از بنیاد شهید بیان کرد: برای برگزاری جشنواره این دوره بنیاد شهید کمک های خوبی انجام داد و برای همین از آنها قدردان هستیم در جشنواره پانزدهم به دلیل شیوع بیماری کرونا بخش بین الملل نخواهیم داشت.

وی در پایان تصریح کرد: این روزها ایام هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر اسلام است جشنواره مریوان اقدامی هنری در جهت ترویج فرهنگ وحدت در جهان اسلام است این اقدام نیز به واسطه کارهای سطحی بلکه به واسطه کارهایی که در آنها به صورت کارشناسانه موضوع مد نظر قرار گرفته و مورد توجه است.

در این مراسم از پوستر جشنواره هم رونمایی به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha