جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هنرور

حوزه/ حجت الاسلام هنرور گفت: و فضای مجازی پر از زباله هایی است که انسان را زمین گیر می‌کند و باید مراقب باشیم بدان ها آلوده نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام جلیل هنرور، امروز در جمع طلاب خوی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با بیان این که انس با نوشته ها و کتب علامه حسن زاده که سیر الی الله در آن هویدا است، برای طلاب لازم و ضروری می باشد، اظهار داشت: باید به صورت خفی و جلی به یاد خداوند باشیم که این مسئله با ذکر لسانی و قلبی صورت می گیرد و چه بسا انسان هایی که همیشه در زبان خداوند را یاد می کنند اما در دلشان این بیان زبانی وجود نداشته باشد و کسی که قلبش مملو از ذکر الهی باشد از گناه دوری خواهد کرد.

وی با بیان این که طلاب باید همیشه زندگانی علمای بزرگ شیعه را مطالعه کرده و از آن درس الگو و عبرت بگیرند، ادامه داد: و شخصیت های عرفانی، علمی و الهیِ علمایی همچون علامه حسن زاده که از شهرت دوری می کردند و خود را عبد خداوند می دانستند، باید به عنوان الگوی طلاب قرار گیرد و در ذکر علمای ربّانی برکات بی نظیری نهفته است.

استاد حوزه علمیه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که شهرت انسان را زمین گیر می کند، افزود: باید با اعمال خودمان دیگران را به حق و دین دعوت و از سخن بیهوده و بی فائده دوری کنیم و به دنبال این باشیم که زبان و گوش دلمان به حقیقت باز شود.

وی با بیان این که خوشبینی به دیگران و عدم داشتن کینه از خصوصیات اولیای الهی و مؤمنین است، اضافه کرد: برای ایجاد انس و وحدت بین شیعه و اهل سنت زحمات فراوانی کشیده شده است و نباید اجازه بدهیم اسلام را با گروه های سلفی و افراطیی به دنیا معرفی کنند و از آن یک چهره نامطلوب ارائه دهند.

حجت الاسلام هنرور با تاکید بر سحرخیزی طلاب گفت: در کنار سفره نعیم الهیِ طلبگی هستیم و باید قدر آن را بدانیم و کسانی که در کنار این سفره الهی بودند هم خود استفاده کردند و هم به دیگران فائده رسانده اند و فضاهای مجازی پر از آشغال هایی است که انسان را زمین گیر می کند و باید مراقب باشیم بدان ها آلوده نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha