پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: یکی از مسائلی که شاهد کوتاهی هایی در آن هستیم مساله «جهاد تبیین» است که در بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در نشست علمی «نقش حوزه های علمیه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» که با حضور روحانیون و علمای شیعه و سنی در کنگان برگزار شد، اظهار داشت: علمای اهل شیعه و سنی خدمات زیادی را به جامعه ارائه داده اند، اما در برخی از مسائل کوتاهی هایی وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: یکی از مسائلی که شاهد کوتاهی هایی در آن هستیم مسأله «جهاد تبیین» است که در بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید داشته اند و امروز به یکی از کلید واژه های معظم له تبدیل شده است.

وی با بیان این طی سال های اخیر ارتباط خوبی بین جامعه تشیع و تسنن ایجاد شده است، گفت: این نشان از برادری این دو مذهب و وحدت بین آنهاست.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه شفافیت در برخی از مسائل در بین تشیع و تسنن وجود ندارد ، افزود: بسیاری از مسائلی که علما می دانند به صراحت و شفاف بیان نشده است، به همین جهت در مسأله جهاد تبیین کوتاهی داریم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه اگر این مسائل تبیین نشود دیگران این تریبون را در دست می گیرند، گفت: همین اشکال باعث می شود که عده دیگری بیایند و آنطور که می خواهند مسائل را به مردم منتقل می کنند.

وی با تاکید بر جهاد تبیین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: وظیفه و نقش حوزه علمیه پررنگ کردن موضوع تبیین است تا بتوانیم در جامعه موثرتر باشیم.

 این برنامه در مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب(ع) کنگان برگزار شد و جمعی از اساتید حوزه علمیه استان و علمای اهل تسنن بر مسأله وحدت بین مسلمانان تاکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha