جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار شهردار و اعضای شورا شهر با آیت الله موسوی اصفهانی و آیت الله طه‌محمدی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان در دیدار با شهردار همدان گفت: شورا و شهرداری در بودجه فرهنگی باید جنبه های اسلامی را مورد توجه قرار دهند و می توانند در مسائل مختلف همچون حوزه حجاب اسلامی، با استفاده از ظرفیت علمیه حوزه و دانشگاه، تمهیداتی را در جهت تشویق و ترغیب مردم به این موضوع لحاظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان، عصر امروز در دیدار با رئیس، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان، با تاکید بر اینکه مسئولیت سنگینی بر عهده شهردار منتخب است، اظهار داشت: انتخاب شهردار همدان با اکثریت آرا نشان از همدلی و حمایت اعضای شورا از وی دارد و لذا این حمایت و همراهی در تمامی ابعاد نیز باید در ادامه مسیر مورد توجه باشد تا شاهد خدمات رسانی بیشتر و رضایت مردم از عملکرد شهرداری باشیم.

وی با بیان اینکه مقصود تشکیل حکومت اسلامی کنار زدن طاغوت بود، گفت: این بدان معناست که قبل از انقلاب، قوانین اسلامی وجود نداشت و مسئولان نیز بر اساس این رویه نادرست تصمیم می‌گرفتند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، رعایت موازین شرعی و قوانین الهی را در راس امور دانست و مطرح کرد: اجرای احکام اسلامی در شهرداری و تمامی ادارات رکن اصلی است، بنابراین اگر می‌خواهید در قیامت مأجور باشید، باید در خدمت به مردم، قوانین الهی را به دقت مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان به مردم، یادآور شد: در موضوعات شهرسازی احکام الهی خصوصا در رابطه با همسایگان باید مورد توجه قرار گیرد و اگر خلأ در این زمینه وجود دارد، قانون‌گذار باید آن را اصلاح کند و هرگاه نیز در برخی از موضوعات دچار ابهام شدید، باید به قوانین فقهی و مجوز شرعی رجوع کنید.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: خدمت به مردم به هر قیمتی مورد قبول نیست، به طور مثال، در توسعه آپارتمان نشینی نباید تنها به موضوعات اقتصادی توجه کرد و از معضلات آن غافل شد، بلکه بهتر است سبک زندگی اسلامی و موضوعات فرهنگی و اجتماعی را به عنوان محوریت قرار دهیم.

وی، اختلاف طبقاتی در بالا و پایین شهر را از دیگر مسائل مهم در رابطه با مدیریت شهری خواند و یادآور شد: وجود اختلاف طبقاتی، خدمات دهی به مردم را تحت الشعاع قرار داده و لازم است در بودجه بندی‌ها بر اساس نیازهای مناطق مختلف اقدام مورد نیاز انجام شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شورا و شهرداری در بودجه فرهنگی باید جنبه های اسلامی را مورد توجه قرار دهند و می توانند در مسائل مختلف همچون حوزه حجاب اسلامی، با استفاده از ظرفیت علمیه حوزه و دانشگاه، تمهیداتی را در جهت تشویق و ترغیب مردم به این موضوع لحاظ کنند و یا در اماکن تفریحی و گردشگری از ظرفیت‌های حوزه در جهت امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح وضعیت کنونی جامعه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه افراد متعهد باید در راس امور قرار گیرند، گفت: درست است که تخصص در انتخاب مدیران موضوعی بسیار ضروری است، اما اگر تعهد نباشد، تخصص نیز چندان کارایی ندارد و بعضا در برخی از موارد به فساد نیز منجر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha