جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم معارفه شهردار جدید قزوین با حضور امام جمعه استان

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز باید در خدمت به مردم طهارت و پاکی از فساد و عدم دست برد به بیت‌المال را ابقا کنیم که در دل مردم امید و اعتماد ایجاد می‌کند چرا که همه جامعه تشنه عدالت و اعتماد هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم تکریم و معارفه شهردار قزوین  که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: خوشحالیم که همزمان با هفته وحدت در محفلی که نماد همدلی است و آغاز به کار مجاهد فی‌سبیل الله و یار و همراه انقلاب در سمت شهرداری قزوین و تکریم عزیزانی که پیش از این خدمت کردند، حضور داریم.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شاید اولین شهردار برای اداره شهر در طول تاریخ حضرت ابراهیم باشد که در آیه ۲۶ سوره بقره به آن اشاره شده و حضرت در این سوره از خداوند می‌خواهد که مکه به شهر تبدیل شود و و اولین بنایی که می‌سازد خانه خدا است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت ابراهیم در سوره بقره می‌فرماید که «خدایا اینجا را شهری امن قرار ده» که از این لحن این معنا برمی‌آید که هنوز شهری ایجاد نشده است. امام جمعه قزوین ادامه داد: در سوره ی ابراهیم هم این معنی برمی‌آید که شهر ساخته شده اما امنیت برقرار نشده است و خداوند ما را به شنیدن سخنان حضرت ابراهیم به عنوان اولین شهردار دعوت می‌کند و اولین چیزی که ابراهیم از خدا درخواست می‌کند نیز امنیت است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه شاید اگر وضعیت جنگی در شهر سوریه و حلب را ندیده بودیم به اهمیت امنیت در شهرها پی‌نمی‌بردیم؛ گفت: شهرها یک ظاهر و یک باطنی دارند که خیابان‌ها و ساختمان‌ها و مراکز مختلف ظاهر شهر را تشکیل می‌دهند و باطن شهرها هم معنویت است که برای مردم آسایش و آرامش به ارمغان می‌آورد.

 وی با اشاره به اینکه هر شهری که مساجد آن آباد و فرهنگ، عدالت، فرهیختگی و آگاهی و انسجام و وحدت هم در آن رونق دارد، ادامه داد: هیچ زمانی مانند امروز دارای دولت انقلابی، قوه قضائیه پای کار اجرای عدالت، مردم پای اجرای قانون و مدیران لایق و مجرب، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های عظیم نبودیم و اکنون زمان مناسبی برای تحولات جدی و ساختن شهرها براساس الگوی اسلامی است چون همه بسترها محیا بوده و فقط یک همت جدی نیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت دانشمندان این دیار نیز شهری در شأن جمهوری اسلامی بسازیم و در خدمت به مردم اقدامی شایسته داشته باشیم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: امروز باید در خدمت به مردم نیز طهارت و پاکی از فساد و عدم دست برد به بیت‌المال را ابقا کنیم که در دل مردم امید و اعتماد ایجاد می‌کند چرا که همه جامعه تشنه عدالت و اعتماد هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: برای ورود به دنیای اسلام درب‌های متعددی وجود دارد که مهمترین درب، باب عدالت است و در طول تاریخ هم بسیاری از مردم از این باب به دین اسلام گرویدند. وی تصریح کرد: امروز معضلی که در شهر ما برای مردم زحمت ایجاد کرده و آنها را ناراحت کرده است، تبعیض در ساخت و سازهاست به طوری  که به کشاورزان اجازه ساخت حتی یک سرپناه را هم نمی‌دهند در حالی که برخی مدیران کاخ می‌سازند و این تبعیض است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: امیدواریم مدیران جدید که وارد عرصه می‌شوند نیز شهری به دور از تبعیض و همراه با کرامت انسانی را ایجاد کنند.

 در این مراسم از خدمات سیاوش طاهرخانی شهردار سابق قزوین تجلیل و مهدی صباغی به عنوان شهردار قزوین معارفه شد.

مدیران امید و اعتماد را در مردم زنده کنند

مدیران امید و اعتماد را در مردم زنده کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha