جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد باقر قالیباف

حوزه/ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس اولویت اصلی ما اقتصاد و فرهنگ است و در حوزه نظارت و قانون‌گذاری بر این دو مهم توجه ویژه‌ای داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد باقرقالیباف پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: قبل از بحث کرونا و مشکلاتی که در این ارتباطات وجود داشت در هر سمتی بودم هر ۶ ماه یک‌بار خدمت مراجع عظام تقلید و علما که گنجینه گران‌بهای برای نظام هستند، می‌رسیدم و از بیانات ایشان بهره‌مند می‌شدم.

وی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید و علما در خصوص اشتغال و جمعیت اشاره کرد و ارتباط تنگاتنگ و مداوم با جامعه مدرسین را مهم برشمرد و گفت: در بسیاری از موضوعات یک فهم مشترکی بین جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس شورای اسلامی به وجود  آمده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به دغدغه‌های دلسوزان نظام در زمینه فضای مجازی اشاره کرد و گفت:  در زمینه فضای مجازی اقدامات خوبی انجام داده و در طرح صیانت بر اساس اصل ۸۵ پیگیر کار است این که برخی از افراد طرح مجلس را به معنای بستن فضای مجازی عنوان کردند در واقع به مجلس ظلم کردند.

وی بیان داشت: بسیاری از جوانان در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌کنند و باید این فعالیت‌ها با حمایت قانونی همراه باشد که در قانون صیانت به آن اشاره شده است.

قالیباف افزود: جرم‌انگاری در فضای مجازی نیازمند قانون است، در واقع فضای مجازی در کشورمان قانون ندارد و در چند ماه آینده این قانون با طی‌کردن مراحل به تصویب خواهد رسید.

وی بیان داشت: در مجلس اولویت اصلی ما اقتصاد و فرهنگ است و در حوزه نظارت و قانون‌گذاری بر این دو مهم توجه ویژه‌ای داریم به‌طوری‌که هم اکنون هم نظارت میدانی و هم نظارت ستادی داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به هماهنگی قوای سه‌گانه اشاره و گفت: امروز اجماع جهت‌گیری‌های کشور بر اساس ارزش‌های انقلاب و نظام بوده و مهم‌ترین امتیازی که در این مقطع انقلاب وجود دارد این است که این اجماع در سه قوه صورت‌گرفته هرچند که در روش‌ها اختلافاتی وجود داشته باشد.

وی در پایان توجه مجلس به پژوهش را موردتوجه قرارداد و افزود: ما در مجلس به پژوهش‌ها خصوصاً پژوهش‌های عمیق توجه ویژه‌ای داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha