پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علماء در نشست ائمه جمعه استان به مناسبت هفته وحدت در محل حسینیه امام خمینی(ه)

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: قدرت نفوذ و گسترش اسلام شمشیر نیست بلکه اخلاق نیکو و حسنه پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، در نشست ائمه جمعه استان به مناسبت هفته وحدت در محل حسینیه امام خمینی(ه) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: علما با نقش محوری خود و بصیرت افزایی حول محور دین و پیامبر(ص)، در تقویت امت اسلامی حرف اول را می زنند.  

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: این پرسش همواره مطرح بوده که پیامبر(ص) با شمشیر برنده شد یا با اخلاق؟ باید دانست که این خُلق عظیم پیامبر(ص) است که اسلام را قدرتمند می کند.

آیت الله علما با اشاره به تأثیر شگرف اخلاق پیامبر(ص) در جهانی شدن دین مبین اسلام، بیان کرد: همگان اذعان دارند که موفقیت اسلام و جهانی شدن این آیین بزرگ الهی مرهون اخلاق نیکو و خلق عظیم پیامبر اسلام(ص) است و حدود ۱۴۰۰ سال است روز به روز این سبک و سیاق محفوظ مانده، لذا باید این سبک و سیاق را حفظ کنیم.

امام جمعه کرمانشاه ضمن توجه به نقش وحدت و اهمیت آن در سخنان رهبران انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: سخنان امامین انقلاب از متن دین و متن قرآن به دست آمده، لذا بیشترین تأکید را امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون وحدت ارائه فرموده اند، بنابراین همه ما باید از منادیان این موضوع بسیار مهم باشیم.

وی تصریح کرد: وقتی وحدت بین جامعه بزرگ اسلامی متجلی شود قدرت واقعی اسلام شکوفا خواهد شد، لذا می بینیم وقتی امام راحل رهبر ابر قدرت شرق را مورد خطاب قرار می دهد و به معنویت و تفکر الهی دعوت می کند، با پشتوانه قرآن و اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: وحدت همواره هست، زیرا این مهم در متن اسلام موجود است، قرآن ملاک را تقوا و تقوا، شرط رسیدن به بصیرت، فهم و درک می باشد.

وی در پایان گفت: وقتی که تقوا باشد، وحدت، بصیرت، فهم هم هست و انسان الهی و ربانی می شود؛ باید معیار همه ما شیعه و سنی، رسول خدا(ص) باشد، مهم شخص رسول مکرم اسلام(ص) و عمل اوست، و این که ما چقدر پیرو راستین پیامبر اسلام(ص) هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha