جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انسان به خاطر وضعیت زندگی برخی طلاب تاسف می‌خورد، گفت: شاید برخی مردم باور نکنند که یک طلبه متأهل که دارای فرزند است، ماهانه ۸۰۰ تومان دریافتی داشته باشد، البته این مطالب از ترس آنکه به عزت طلاب آسیب بخورد کمتر گفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در مراسم بزرگداشت و تقدیر از فعالان و خیرین حوزه علمیه استان، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با برخورد مردم با همنوعان خود، اظهار داشت: زمانی که جمعی از اصحاب، از توجه بازاریان نسبت به نماز و روزه سخن می‌گفتند، امام صادق(ع) در رابطه با میزان توجه آنها به حال یکدیگر پرس و جو کردند، که جواب آنها منفی بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در این خصوص فرمودند "چگونه این افراد می توانند ادعا داشته باشند که شیعه هستند".

امام جمعه همدان با بیان اینکه شیطان از انسان کافر بخشنده، بیشتر از مومن بخیل واهمه دارد، مطرح کرد: مومن بخیل مریضی دارد که باعث می‌شود تا به جهنم برود و به همین دلیل است که شیطان نسبت به آنها نگرانی ندارد.

وضعیت فعلی مدارس علمیه استان در شأن همدان نیست

وی با بیان اینکه در استان همدان برخی ساختمان‌های مدارس حوزه علمیه نزدیک به ده سال نیمه کاره مانده است، مطرح کرد: وضعیت فعلی مدارس علمیه استان در شان همدان، به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بازاریان همدان از قدیم الایام اهل خیر بودند، خاطر نشان کرد: در دیداری که یه محضر حضرت آیت الله جوادی آملی رسیدیم، ایشان فرمودند "همه باید خوب باشند، اما همدان متفاوت است و وظیفه آنها است که خوب‌تر باشند".

وی یادآور شد: بار اولی که بنده خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم، ایشان فراوان از مردم همدان تعریف کردند و البته واقعا هم همین طور است و آن اصل تدین در این شهر وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سؤال که چگونه می‌شود در همدان با وجود این همه انسان اهل خیر و متدین، ساختمان حوزه‌ها نیمه کاره باقی بماند، اظهار داشت: در کنار وضعیت مدارس، طلاب ما نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه انسان به خاطر وضعیت زندگی برخی طلاب تاسف می‌خورد، مطرح کرد: شاید برخی مردم باور نکنند که یک طلبه متاهل که دارای فرزند است، ماهی ۸۰۰ تومان دریافتی داشته باشد، البته این مطالب از ترس آنکه به عزت طلاب آسیب بخورد کمتر گفته شده است.

صاحب اصلی حوزه، حضرت حجت(عج) است

امام جمعه همدان با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها اقدامات خوبی در راستای ایجاد منابع پایدار و یا ساخت مصلی ها و ساختمان مدارس با همکاری مسئولان انجام شده است، گفت: چرا در مناطق دیگر این اتفاقات مشکلی ندارد اما در استان همدان مدیران عدم انجام آن را به مشکل قانونی گره می‌زنند، چگونه در مناطق دیگر مشکل ندارد اما در همدان مشکل پیدا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه متعلق به حضرت ولی عصر(عج) است، گفت: صاحب اصلی حوزه حضرت حجت(عج) است و خود آن را اداره خواهد کرد، اما خوب است که ما نیز نقشی در آن داشته باشیم و حضرت(عج) توسط من و شما اینجا را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مدرسه قرانی امام حسین(ع) که در یک مدرسه استیجاری آموزش و پرورش فعالیت می‌کند، مطرح کرد: هر کدام از شما بزرگان استان یک ماشین آجر و یا سیمان برای ساخت ساختمان این مدرسه کمک کند، قطعا این طلاب نیز دارای ساختمان و مدرسه خواهند بود.

وی در پایان با تقدیر از اقدامات آیت الله موسوی اصفهانی، یادآور شد: در مدت ۲۰ ساله حضور آیت الله موسوی اصفهانی اتفاقات خوبی با همراهی خیرین رخ داده است که امیدواریم شاهد پیشرفت‌های بیشتری در آینده در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    25 3
    عزت طلاب آن وقتی آسیب می بیند که حتی از درس و بحثش میزند و رو به کارهای غیر طلبگی میزند ولی باز هم شرمنده زن و بچه اش میشود آقایان هم انگار نه انگار ....غیر از توصیه به زهد و فناعت کاری ندارند . یکی نیست بگه زندگی با شهریه اندک خودش مافوق زهد است دیگه با این حرفا نمک به زخم نپاشین .طلاب نا شکر نیستن ناسپاس نیستن ولی کاش آقایون هم در سطح طلبه شهریه بگیر زندگی میکردن بعد حرف میزدن درد ما طلاب تبعیضی هست کا داریم میبینیم اینکه بزرگواری میگه شهریه ما اینقدر بوده و الان ارتقا دادیم به فلان مقدار این معلومه آخرین بار که رفته خرید زمان طاغوت بوده وگرنه این حرفو نمیزد البته بعید میدونم نظرم رو نشر بدین یاعلی
    • من IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      5 0
      کو گوش شنوا
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      5 0
      درد اینجاست که مردم جواب مشکلات اقتصادی و دزدی ها و فسادها رو هم از همین طلبه های مبلغ بیچاره طلب میکنند. و اونا باید در تبلیغ ها جوابگو باشن و خیلی جاها به چشم مقصر اصلی مشکلات مملکت و یا حتی مفسد اقتصادی به اینا نگاه می کنن طلبه ای که آه در بساط نداره و هیچ کاره مملکته باید جواب نواقص رو بده اینجاست که ..... لا اله الاالله
    • محمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 1
      ببخشید! آقای طلبه !!! مگر فضایل اخلاقی الهی و انسانی را فقط برای اغنیا و ثروتمندان و افرادی که دستشوت به دهنشون میرسه، نوشته اند که شما از دعوت به زهد و قناعت و اینجور مفاهیم ناراحتی؟؟؟
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      کسی از دعوت به زهد و قناعت ناراحت نمیشه این بنده خدا از تبعیض و بی فکری مسولین می ناله که بجای احیاء موقوفات حوزه و برنامه برای معیشت طلاب فقط به دعوت به زهد بسنده میکنن
  • رضا IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    8 1
    حوزه رو آب برده
  • بوشهری IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    8 6
    طلبگی نباید شغل باشد در کنار شغل سازنده و مفید به جامعه باید باشد
    • ناشناس IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 4
      تو آخه میگی، و چی می‌دونی از طلبگی که این حرف رو میزنی فقط با این حرفا، نمک رو زخم ما می پاشی
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 2
      به نظرم شما هیچ تصور و درکی از طلبگی ندارین چه خوبه درباره چیزی که نمیدانیم نظر ندهیم
    • امیر IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 1
      من طلبه با این لباس خیلی مظلومم هر کاری و هر حرفی رو امثال تو میتونید بزنید میرم اداری میشم و طلبگی رو میبوسم میذارم کنار اونوقت التماس کنی برا یه امضاء لیاقت ندارید
  • داود IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    9 2
    مردم و مسئولین هم باید به فکر زندگی این قشر مظلوم باشند. اینا هم زحمت میکشن و زن و بچه دارن
    • علیرضا IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      ببخشید میشه بگید چه زحمتی میکشن؟ لطف کن یه مورد مفیدشو بگو
  • علی FR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 7
    مردم عادی فقط ۴۵ هزار تومان یارانه میگیرند
    • جواد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      14 1
      سلام برادر من ، شما خودتان می فرمایید یارانه... مردم عادی حداقل حقوق شان 4 میلیون تومان اداره کار هست. یک طلبه حقوقش ( شهریه ) 800 هزار تومان... که باید هزینه های زندگی اش را از این پرداخت کند بعد هم شما حساب کنید الان بخواهد کتاب بخرد با این وضعیت گرانی ، همش می شود کتاب و مقاله هزینه ایاب و ذهاب به مدرسه و... دعا فرمائید که ان شاءالله مشکلات طلاب عزیز هم برطرف شود.... یاعلی
  • ناشناس IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    12 0
    زن های بعضی از طلبه ها به خاطر فقر زندگی خود را رها کردن و طلاق گرفتن و طلبه های مجرد توان زن گرفتن ندارند. وقتی قرار هست طلبه کار دیگری انجام دهد خب اصلا طلبه نگیرید. یا اگر میخواهید طلبه کار فرهنگی انجام دهد شک نکنید طلبه هم خرج دارد به خدا طلبه هم انسان هست زن و بچه طلبه چ گناهی دارند ک نباید در حد افراد فقیر جامعه نه بیشتر، فقط در حد افراد فقیر. طلبه ها الان زیر خط فقر نزدیگ به مرگ دارن زندگی میکنن که فقط زنده بمونن. اینها واقعیت داره به خدا.
    • عبد IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      3 0
      کاش مسولین بزرگوار حوزه و بیوت بزرگوارتر فقط نیم ساعت و نه بیشتر فقط نیم ساعت فکر کنن طلبه چطور با این شهریه اجاره خانه ای که حداقل یه میلیونه و خورد و خوراک و قسط و کرایه و دکتر و آب و برق و گاز و.... رو میده فقط نیم ساعت.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    8 2
    بهتر بود بچه‌دار نمیشد چون فرزندی که از امکانات اولیۀ زندگی محروم باشد بعدها با انواع عقده‌های روانی زندگی خودش و جامعه را به مخاطره خواهد انداخت.
  • م.ز IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 0
    انشالله اولا مشکلات مردم و بعد از اون طلبه ها برطرف شود اولا شهریه طلبه دارای فرزند ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان است که واقعا بسیار کم می باشد. ثانیا لطفا مسئولین به دنبال این باشند که علمی که طلاب کسب می کنند تخصصی باشد و به درد جامعه بخورد و در کنار آن مشکلات خودش هم برطرف شود. همه طلاب که توان منبر رفتن و .... رو ندارند باید برنامه ریزی شود که علم اکتسابی در حوزه دردی از جامعه و مباحث علمی را برطرف کند و طلبه بعد از مدتی کسب علم مشغول کاری شود که نیاز به شهریه نداشته باشد مانند تبلیغ تحقیق و... مثل این نباشه که در یکی از سازمان های دولتی ۳۰ سال است دوره های مشاوره خانواده تخصصی برای طلاب برگزار می شود اما دریغ از یک عدد مجوز مشاوره و مرکز مشاوره که شخص بتونه از اون اولا مشکلی رو از جامعه برطرف کنه و ثانیا برای خودش درآمدی کسب کنه
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 1
    طلبه ها آش نخورده و دهن سوخته هستن بیشتر از کمبود مالی .حرف و طعنه مردم که فکر میکنن پول نفت برای طلاب هست .انهارا ازیت میکنه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    اگه طلبه دنبال شغلهای پراکنده بره که دیگه فرصتی برای مطالعه و کار فرهنگی نداره. مقایسه یارانه با حقوق ناچیز طلبه ها جالبه
  • مهدی ناصری IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 6
    حکومت دست طلبه ها و آخوند هاست چی میگی برای خودت
    • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      اسمش و فحشش آره ولی مزایاش نه
  • سید IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 2
    طلبه در ایران یعنی... در کدام دین و مذهب، متصدیان و مبلغان دینی معاش ذلتبار دارند؟ موقع خطر ها و فتنه ها و راهپیمایی ها همیشه صف اول طلاب سینه سپر میکنن برای انقلاب. ولی افسوس ک بعضی مسوولین نمیفهند طلاب چ سرمایه ای هستند.
  • کیوان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 1
    اینها هم بدبختن دزدی رو یکی دیگه می‌کنه این بدبختا فحشش رو میخورن،از نزدیک با چندتاشون در ارتباطم واقعا شرایط خوبی ندارند،مردم هم حق دارن وقتی میبینن بعضی ها بهترین ماشین خونه رو دارن فکر میکنم همشون همینجورین،خودم اولش فک نمی‌کردم اینا زیر ۵تمن حقوق بگیرن تا وقتی که دیگه تحقیق کردم و فهمیدم....آن شالله کل گرفتار ها مشکلشون حل بشه
  • سیدجعفرکاظمی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    هزینه زندگی یک خانواده 4یا5نفره درشهری مثل قم بدون احتساب هزینه اجاره خانه حداقل 5یا6میلیون تومان است پس چگونه تابحال با 800هزارتومان زندگی کرده اند؟
    • احسان IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      اینا زندگی نمی‌کنن عامو، فقط زنده هستن
    • قنبری بلوچ دلگان IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      سلام،اینکه در قم اجاره ۶میلیون باشه حرف دروغیه،من میتونم هزارتا خونه پیدا کنم با اجاره ی زیر یک تومن، طلبه ها شهریه ناچیزی میگیرن که البته طلبکارهم نیستن،با کارگری و اسنپ میگذرونن،شماها هم تا دوست دارین به این بی گناهان و مظلومان فحش و ناسزا بگین،ماهم خدایی داریم...
    • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      رفیق خودت میگی زندگی ...همه که زندگی نمیکنن بعضی ها فقط زنده اند زندگی نمیکنن
  • مهدی IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 0
    این فقط مربوط به استان همدان نیست بلکه مربوط به استان خراسان رضوی هم هستش که حتی وضعیتی بدتر هم دارن طلابش
  • زهرا IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 0
    سلام من یک زن طلبه هستم واقعا ما در رنج وعذاب هستیم مسیولین به فکر خانوادهای طلبه هم باشن .
    • محسن IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      مسوولین حوزه گمون نکنم وقتی برای معیشت طلبه ها داشته باشن فقط هر از گاهی میگن زاهد باشید و قانع و بروید دنبال مهارت
    • جواد IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
      0 0
      متاسفانه مسولین در خوابن
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    چرا کسی بفکر معیشتشان نیست.؟
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      ظاهرا چیزهای مهم تری از معیشت طلبه ها هست که دیگه وقت فکر کردن به معیشت رو از آقایون گرفته
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    7 1
    درد ما وقتی در مان میشه که آقامون ظهوره کنه ، و دسته همه ای افراد ضعیف جامه و طلاب رو بگیره من متاهلم ۴۰۰ تومن شهریه دارم ،، بعد بدبختی اینکه مردم مشکلاتی که آخوند های خود فروخته و غرب گدا انجام دادن و باعث هزاران بدبختی در جامعه شدن از چشم طلبه ها می بینند .....
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام بنده با دوتا بچه که یکی هم کلاس اول هست خودم هم رتبه سه حوزه ویازده سال درس خواندن هنوز یک میلیون نشده پدر قم اجاره ورهن هم که خودتون خبر دارید چقدر اوج گرفته و فرزندان ما طلبه ها باید در حسرت همه چیز بمانند و باید یه فکر اساسی شود با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشود مسؤلین حوزه باید پیگیر باشند
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    الان من درس حوزه روتموم کردم نه کاری هست نه درآمدی بااین اوضاع اقتصادی باید چیکار کنم
  • یک طلبه IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام و عرض ادب کاش این پیامها به مسولین حوزه برسه تمام مشکلات امروز معیشتی طلاب بنظرم بیشترش بر میگرده به مسولین و متولیان حوزه اون موقعی که یک نوجوان و جوان با ذوق و شوق وارد حوزه شد تدبیر و برنامه ریزی نداشتن آینده نگری نکردن که این طلبه ها وقتی فارغ التحصیل بشن باید چه کنن بستری سازی نکردن مدرک معتبر برای تحصیلات حوزه ایجاد نکردن درسته طلبه برای مدرک درس نمیخونه اما اونجایی باعث تاسف میشه که حتی خود حوزه هم مدرک خودش رو قبول نداره میگه تخصصی چی خوندی؟ از اون ور هم سفارش میکنن فقط درس حوزه بخونید هرجا هم مراجعه میکنی اعتبار چندانی به مدرک حوزه قائل نیستن . اخیرا یکم داره اتفاقاتی میفته ولی طلاب متولدین دهه ی ۶۰ قربانی این بی تدبیری حوزه شدن و الان خیل کثیری از طلاب در قم بلاتکلیف موندن حتی به شهرستان هم مراجعه میکنن پذیرش فرد رو ندارن میگن اینجا خودمون طلبه داریم انکار این طلبه قم یه آدم خارجی است و متلعق به شهرش نیست اینجا پس طلبه بیچاره چه کنه .در قم هم که برای همه چی پارتی نداشته باشی کارت پیش نمیره فرزندانمون که دارن بزرگ میشن نمیفهمن که بابا شهریه اش کنه باید قناعت کنم میگه خب من چی کنم الان فلان چیز رو نیاز دارم بعد از طلبه شدن به جهت تامین نبودن مخارج زده میشه قدیم اگر شهریه کم بود هم مردم هدیه میدادن هم اجاره و خرید خونه وحشتناک نبود هم خرج زندگی سرسام آور نبود الان فقط مال بی بی بچه رو شما در نظر بگیرید خیلی قناعت کنی و کم مصرف کنی ماهی ۳۵۰ هزار تومن با تخفیف میشه کاش مسولین چند روزی بجای طلبه ها ودر وضعیت طلبه ها زندگی میکردن اون موقع شاید میفهمیدن درد طلبه چیه مسول حوزه ای میگفت طلبه ها باید کار طلبگی کار پژوهشی کنن نه اینکه عسل بفروشن شما کار پژوهشی با حقوق مناسب حداقلی با طلبه ها بده والله راضی هستن بخدا خود شما با پارتی کار پژوهشی میدید اگه راست میگید اینهمه طلبه در قم بیکارن خب بسم لله بهشون کار بدید ازخداشونه هیچ طلبه ای بخدا دوست نداره کار غیر طلبگی کنه والله از سر درد معیشتی است که اسنپ میره کار فرهنگی هم که هرجا انجام میده یا تحقیر آمیز مبلغ ناچیزی میدن که آدم شرمنده میشه میخواد همونم پس بده یا میگن چرا شما برای پول کار میکنید مفتی کار کنید انگارطلبه زن و بچه نداره فقط مسولین و خودشون زن و بچه و زندگی دار
  • ناشناس IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    سلام خطاب به مسولین حوزه بنده طلبه هستم اگه برنامه ریزی و تدبیر امور و آینده نگری خوبی نمیتونید برای طلاب انجام بدید خواهشا طلبه پذیرش نکنید که فردا مثل ماها به مشکل برخورد کنن بخدا مدیونید
  • سید علی اصغر احمدی IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    شما برای اصلاح این وضعیت چکار کردید به وضع طلاب رسیدید ....
  • علی IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 0
    من 9 ساله دارم درس طلبگی میخونم هنوز مجردم ماهیانه 500 هزار تومان شهریه میگیرم توان خرید کمترین خودرو پیکان رو ندارم حتی نمیتونم ازدواج کنم..بارها هم کارگری کردم ولی واقعا نمی‌دونم دیگه چیکار کنم بخدا...جوونیم تو حوزه و تو گذراندن اون درسای سنگین گذشت...اینم از مردم ما که فک میکنن طلبه ها حقوق دارن مزایا دارن و و و..
  • علی IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام جناب آقای شعبانی موثق درآمد و حقوق ماهانه خودتان چقدر است همه را بگو
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 4
    اون طلبه ای که ماهی ۸۰۰ می گیره طلبه ی پایه ی اول حوزه است
    • مهدی IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      سلام لطف کن بچه خودت رو بفرست حوزه لطفا خیلی خوبه
  • ۰۰۰ IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    متاسفم برای کسانی که هیچ فکر برنامه ای برا آینده طلبه ها ندارن بعد ۱۰ سال درس خواندن هنوز نمیده باید چیکار کنه
  • م IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    طلبه باید قانع باشد امانه اینکه با هیج، متآسفانه باهر یکی از بزرگواران هم در میان بگذاریم ترغیب به زهد آقای خویی طاطبایی ....وامثالهم میکنند .اما شاید فکر نکرده باشد عصر آقای خویی با الآن فرق دارد .حالا فکر کن ما بانون خشک گذراندیم اما ۸۰۰ هزار شهریه چطوری یک میلیون وپنصد کرایه مسکن بدیم
  • محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 1
    دو تا سوال دارم اول اینکه این مبلغی که فرمودید بابت کدوم خدمات به طلاب پرداخت میشه و دوم اینکه مرد حسابی با این مبلغ حتی نمیشه نون خالی خورد و زنده موند .....
  • محمد GB ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    2 1
    سلام پسرم خیلی علاقه به طلبگی داره و خیلی انقلابی و مذهبی است ولی من به عنوان مادرش اجاره نمیدم چون زندگی چند تا از طلبه ها رو از نزدیک دیدم واقعا خیلی مشکل دارن وبه سختی زندگی میکنن مسولین باید رسیدگی کنن
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    1 1
    ای کاش طلبه ها هم یک شغلی در کنار درس خوندن داشتن تا وابسته به شهریه تنها نمیشدن .
  • دانشجو IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام به همه برای من این سواله که طلبگی شغل حساب میشه یا محصل مثل دانش آموز و دانشجو آخه من که دانشگاه ملی درس می خوانم نه تنها حقوق ندارم بلکه کلی باید پول کتاب و غذا بدهم و کلی بدهی بابت خوابگاه اگه مسئولان قراره حقوق بدهند ما دانشجویان را هم فراموش نکنند که کلی بدهی انباشته شده داریم. امیدوارم روزی دانشجویان را هم مثل طلبه ها یک حقوق حداقلی بدهند. با سپاس
  • رضا IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام ای کاش وقف ها و احسانات به حوزه ها را پیدا بکنن و به کمک طلاب بیاید
  • سیامک IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    بسم رب المستضعِفین باسلام واحترام شیخنا حقیر سراپا تقصیر رزومه ام را بفرستم و توفیقات الهی را برشمارم بعد از بیش از ۲۰سال تحصیل طلبگی و دانشگاهی حتی کد هم ندارم !!! هویت و شان و حداقل ها خیلی کمتر ازین ها است ...حسبناالله بحق خاتم النبیین الهی بیش ازین امتحان برما سخت مفرما.
  • مهدی نوری صفا IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خنده داره که بنده ۲۲ ساله در حوزه درس می خوانم و مبلغ دریافتی ام فعلا از این مبلغی که ایشان گفت کمتر است.آقایان حوزوی فکر کردید چرا ما طلبه ها اکثر مان ولو درس خوانده های دانشگاهی نه معمم می شویم و نه تبلیغ می رویم چون اکثر وقت مان را مثل بقیه مردم باید کار کنیم و عرق بریزیم تا شرمنده خانواده و حتی خودمان هم نباشیم .....
    • مریم سادات IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      0 0
      همسر من هم ۲۵ ساله طلبست تنها ۴۰۰ تومن ونصف مبلغ گفته شده با دو فرزند میگیرن
  • جواد رستگاری IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    باسلام خدمت استاد بزرگوار شعبانی بنده از شما خواهش میکنم بعنوان طلبه ای که از سال۷۸ توفیق داشته تا در کسوت طلبگی وارد جامعه بشوم بعد از گذشت دو دهه همون مقدار شهریه را میگیریم و ۳فرزند دارم و خوم هم مستاجرم به مراجع محترم که دسترسی دارید بفرمائید الان تخم مرغ دونه ای ۲۰۰۰ تومان شده و نان خالی هرقرص ۳۰۰ تومان و گوجه ۱۰۰۰۰ تومان مااصلا میوه نمیخواهیم بخوریم ولی بدون غذا هم میشود ماند؟!
  • کوکب مهدوی IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 1
    هستند طلابی که دارند کارهای جهادی می‌کنند و خانواده های باآبرو دارند و باید اینها حمایت شوند ولی طلاب و روحانیونی هستند که دیگران شک می‌کنند که اینها طلبه و روحانی اند باید طلاب فقیر و مظلوم و فعال شناسایی بشن و به اونها حقوق بیشتری بدهن
  • ....... IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    حقوق‌طلبه‌واقعا‌کمه
  • عباس IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    0 0
    سلام حوضه تنها مدرسه یا دانشگاهی است که حقوق میده و خونه