پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حكيم

حوزه/ رئیس پژوهشکده الذریة النبویه در بازدید از دفتر خبرگزاری حوزه در هرمزگان، گفت: احترام و حب اهل بیت پیامبر (ص) باعث وحدت بین مسلمانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین سید منذر حکیم با حضور در دفتر خبرگزاری حوزه مرکز استان هرمزگان ضمن تبریک هفته وحدت  اظهار داشت: قرآن کریم تمام أنبیاء و امتهای آنان را به وحدت، هماهنگی و یکپارچگی دعوت می کند، چه رسد به امت اسلامی که بیشترین مشترکات را دارند از معبود گرفته تا بعضی از احکام ساده .

رئیس پژوهشکده الذریة النبویه افزود: با توجه به اهداف الهی که برای یک جامعه اسلامی ترسیم شده است قطعا وحدت یک استراتژی مهم در مسیر دین است.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم اضافه کرد: پیامبر  اعظم (ص) همه مسلمانان را به دستور قرآن کریم به تمسک به ریسمان الهی و دوری کردن از هر گونه تفرقه فرا خوانده، و هر مسلمانی اعم از شیعه و سنی باید  اصل وحدت اسلامی خود را حفظ کند.

رئیس پژوهشکده الذریه النبویه اهل بیت(ع) را میراث دار و حافظ واقعی سنت نبوی دانست و گفت: در احادیث  صحیح از پیامبر اکرم(ص) آمده که ایشان کتاب الله و اهل بیت را برای نجات مسلمانان از گمراهی به امانت گذاشتند که این دو هیچ وقت از هم جدا نخواهند شد.

وی تصریح کرد: سنت پیامبر اکرم (ص) تفسیر کننده و تبیین کننده قرآن است و قرآن کریم سنت پیامبر را پشتیبانی می کند؛ سنت هایی که به صورت جعلی  و به نام پیامبر (ص) توسط کارخانه حدیث سازی دشمنان اسلام درآمده است، باعث تفرقه میان مسلمانان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم در پایان خاطرنشان کرد: همه مسلمانان با هر مذهبی اهل بیت پیامبر اسلام را دوست دارند و به ایشان احترام می گذارند، لذا این یک عامل  مهم برای برقراری وحدت میان عموم مسلمانان می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha