جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید ثاقب اکبر

حوزه/ به همت اداره تنزیل با همکاری انجمن نویسندگان پاکستان، نشست علمی در لاهور پاکستان با حضور جمع کثیری از دانشمندان و محققین برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت اداره تنزیل با همکاری انجمن نویسندگان پاکستان، نشست علمی با عنوان پیامبر رحمت و آینده بشریت در مرکز تحقیقات جامعه اسلامی (دیوان سلمان فارسی) با حضور جمع کثیری از دانشمندان و محققین پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی عباس نقوی رئیس اداره التنزیل پاکستان در این نشست علمی اظهار داشت: تنها در صورت رعایت اصول و قوانین پیامبر رحمت می توان آینده بشریت را ساخت. اگر راه پیامبر انتخاب شود و در آن راه قدم برداشته شود، تاریکی، ظلم و بربریت از بین خواهد رفت. زیرا شرح حال پیامبر اسلام چراغ راه رسیدن به مقصد و الگو برای همه بشریت است.

سید ثاقب اکبر معاون دبیر کل شورای همبستگی ملی پاکستان، محقق و دانشمند معروف پاکستانی نیز، گفت: پیامبر اسلام، رحمتی برای تمام جهانیان و زندگی وی چراغ راه برای همه بشریت است. پیامبر اکرم آمده است تا گنجینه های طبیعت بشر را جمع آوری کند و بشریت را در این جهان به معراج برساند. در واقع، رحمت نیرویی است که غریزه های انسانی را گسترش می دهد. پیامبر اکرم رحیم نیست بلکه رحمت است یعنی تمام وجود مبارک وی سرشار از ایمان و رحمت است.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز ما شاهد تمدنی هستیم که از اعتقادات پوچ است و در صورت تداوم آن، آینده بشریت تیره و تار خواهد بود. همچنین، آینده فردی که از مرکز رحمت دور است تاریک و شرم آور خواهد بود. در مقایسه با تمدن مادی، تمدن الهی روشن تر و نورانی تر می باشد. تمدن غربی، قاتل انسانها است. درک این حملات تهاجم فرهنگی و برداشتن گام موثر بسیار مهم است و این تنها زمانی ممکن است که در کنار بررسی و مطالعه زندگینامه پیامبر اسلام، با گفتار و کردار نیز نشان داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha