جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور

حوزه/ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: حضور روحانیون در مدارس و ارتباط گیری آنها با نوجوانان باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، نشست شورای برنامه ریزی منطقه ۲ ستاد اقامه نماز کشور، روز پنجشنبه به میزبانی به میزبانی استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان بندرعباس، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، نمایندگان ستاد اقامه نماز منطقه دو کشوری و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی، در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برگزار گردید.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن تبریک هفته وحدت، به اهداف برگزاری اجلاس برنامه ریزی منطقه دو ستاد اقامه نماز کشور پرداخت و گفت: تجلیل از زحمات و خدمات حجت الاسلام فروزان نژاد، مدیر سابق ستاد اقامه نماز استان هرمزگان که منشاء خدمات و زحمات ارزشمندی در استان بود، هدف نخست این اجلاس است.

دکتر سید احمد زرهانی در ادامه افزود: هدف دیگر این اجلاس، برگزاری نشست برنامه ریزی منطقه دو ستاد اقامه نماز کشور است که محورهای تعامل را بررسی می نماید که نتایج بررسی خدمات متقابل ستاد اقامه نماز و دولت در رابطه با ترویج فرهنگ و فلسفه نماز و زمینه سازی برای اقامه نماز در سراسر کشور است.

وی بیان داشت: در این نشست مسائل جامعی منجمله، ارزیابی عملکرد، شناخت نقاط قوت و ضعف و تدوین برنامه های آینده و چگونگی اجرای آن مورد بررسی قرار می گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ضمن اشاره به تدوین برنامه های نماز در افق ۱۴۰۱ الی ۱۴۲۰ ، اظهار داشت: در این اجلاس به موازات سندی که در سطح ملی تولید می شود در هر استان، سند منطقه ای تولید خواهد شد.

دکتر زرهانی در ادامه به موضوع ارتباط پایدار نماز در مدارس و دانشگاه ها پرداخت و افزود: بحث تبادل نظر پیرامون اقامه نماز در مدارس، دانشگاه ها و نظام اجرایی بعد از کم رنگ شدن کرونا و کم رنگ شدن شرایط بهداشتی از دیگر موضوعات این اجلاس است.

وی در پایان گفت: حضور روحانیون در مدارس و پیوند کودکان، نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها با علما و روحانیون اقامه نماز، یکی از برنامه هایی است که مورد بحث و نظر قرار می گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این نشست اعلام کرد: نیاز است که محور جلسات هر استانی بنا به فراخور هر منطقه، موضوعات را دنبال نمایند.

احمد مرادی افزود: اگر موضوعی نیاز به حمایت قانونی دارد، طبق قولی که داده شد، ما در مجلس آن را مطرح و دنبال می کنیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت و نقش نماز، پس از آسیب شناسی در این مورد، نیاز است یک ارتباط فی ما بین همه دستگاه ها اتفاق بیافتد تا هر ساله بنا به ماموریت های داده شده، آن را دنبال نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت موضوع نماز در بین مردم اظهار داشت: نشست های تخصصی زمینه و فرصت مناسبی است تا بخش اعظمی از مسائل و مشکلات فردی و اجتماعی ما حل شود که این نگاه می تواند در کل کشور بصورت منطقه ای توسط ستاد اقامه نماز برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، اظهار داشت: برجسته ترین و درخشنده ترین عبادت در بین مسلمانان ، نماز است.

خلیل قاسمی افزود: برگزاری نماز اول وقت در مجتمع های تجاری، واحدهای صنعتی بزرگ و همچنین معادن بعنوان یکی از محورهای این سازمان مورد پایش قرار می گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: با توجه به اهمیت اقامه نماز در اول وقت، واحدهای بالا ۵۰ نفر، در ابتدای دریافت جواز خود، مکانی مناسب برای امور فرهنگی و نماز در طرح خود، ارائه نمایند.

همچنین در این مراسم با معرفی حجت الاسلام اعتمادی به عنوان مسئول ستاد اقامه نماز استان هرمزگان از تلاش های حجت الاسلام فروزان نژاد تقدیر شش.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha