جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اکبر نیکزاد

حوزه/ نیکزاد، با اشاره به سیل آذرماه ۱۳۹۹ در خوزستان، گفت: در این سیل، حدود پنج هزار واحد مسکونی شهر بندر آسیب دید که ۳ هزار واحد از واحدهای به‌شدت آسیب دیده، درجا سازی خواهد شد و ۲ هزار واحد دیگر به دلیل غیراستاندارد و آسیب‌پذیر بودن جابه‌جا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از روند اجرایی مجموعه ۲ هزار واحدی مسکونی شهر بندر امام خمینی، اظهارداشت: در این مجموعه ۸۷۰ قطعه زمین با وام مصوب به متقاضیان واگذار شده و هم‌اکنون مشغول ساخت‌وساز هستند.

وی با اشاره به اینکه در جریان سیل آذرماه ۱۳۹۹ شهر بندر امام خمینی حدود پنج هزار واحد مسکونی این شهر آسیب دید افزود: سه هزار واحد از واحدهای به‌شدت آسیب دیده، درجا سازی خواهد شد و ۲ هزار واحد دیگر به دلیل غیراستاندارد و آسیب‌پذیر بودن جابه‌جا می‌شوند.

نیکزاد گفت: إن‌شاءالله مجموعه ۲ هزار واحدی مسکونی شهر بندر امام خمینی، سوم خرداد ۱۴۰۱ با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در این مجموعه ۲ هزار واحدی همه تأسیسات زیربنایی همچون فاضلاب، شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، مدرسه، فضاهای ورزشی دیده شده و با تکمیل آن، فضایی سالم و آبرومند برای ساکنان شکل خواهد گرفت.

نیکزاد افزود: سه هزار واحد آسیب دیده ناشی از سیل که فاقد هرگونه امکانات زیرساختی هستند درجا سازی می‌شوند ولی باید ساکنان این خانه‌ها را تخلیه کنند تا بازسازی و نوسازی آنان شتاب گیرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت و نوسازی پنج هزار واحد آسیب دیده را کاری سخت توصیف کرد و افزود: محوریت و مشارکت مردم، کار بازسازی پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی را سرعت خواهد داد.

لازم به ذکر است، اکبر نیکزاد روز پنجشنبه از مناطق زلزله‌زده اندیکا در شمال شرق خوزستان نیز بازدید و در نخستین گام برای شروع بازسازی مناطق آسیب دیده، عملیات آواربرداری در این مناطق را شروع کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha