جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نقاره

حوزه / با نزدیک شدن به ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق(ع) مراسم افتتاح آیین نقاره زنی حرم مطهر حضرت علی بن محمدباقر (ع)مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با نزدیک شدن به ایام ولادت پیامبر مکرم اسلام و حضرت امام جعفر صادق(ع)، شامگاه امروز جمعه سی ام مهر ۱۴۰۰ آیین نقاره زنی حرم مطهر حضرت علی بن محمدباقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار شد.

در این آیین که آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، برخی از مسئولان  و زائرین حضور داشتند از اولین نوای نقاره زنی حرم مطهر علی بن امام محمد باقر(ع)  اردهال کاشان رونمایی و توسط گروه اجرا گردید.

با توجه به اینکه در ایران اسلامی در آستان مقدس امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و برخی امامزادگان نوای معنوی نقاره معنویت خاصی به این اماکن مذهبی داده و زائرین و مجاورین و عاشقان اهل بیت (ع) با شنیدن این نوای زیبا به رفع حاجات معنوی می پردازند و جای این نوا در این آستان مقدس خالی بود با تلاش و کوشش یکساله عوامل اجرایی آستان علی بن باقر(ع) و با بهره گیری از اساتید توانمند آقایان رضا و علی بهشتی پور از شهر مقدس قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان مربی گروه تمرینات اولیه و تکمیلی صورت پذیرفت.

اجرای گروه نقاره زنی حرم مطهرعلی بن باقر(ع) از این پس به مناسبتهای مختلف جشن های اسلامی در غروب آفتاب همانند حرم مطهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) خواهد بود و زائرین و مجاورین از این نوای معنوی و گوش نواز بهره مندخواهند شد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha