جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تکاب

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای حفظ وحدت در مقابل شیطنت های عربستان کوتاه آمده و امروز دولت سعودی در بدترین شرایط از نظر ذخایر ارزی و وضعیت بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی رحیمی، امروز در همایش علمای شیعه و سنی که  به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در مدرسه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب برگزار شد، ضمن ترسیم سیاست های کلی ایران در روابط بین الملل، اظهار داشت: روابط با کشورهای منطقه در چهار دسته حریف و متحدانش همچون عربستان، رقیب مثل ترکیه، دوست همچون روسیه، سوریه، یمن و ... و کشورهای دشمن که همیشه به فکر آسیب زدن به ایران هستند، تعریف می شود.

امام جمعه تکاب اضافه کرد:  در برجام ایران خسارت دید و آقایان حتی متن را هم نخوانده امضا کرده بودند و همین امر به کشور لطمات جبران ناپذیری را وارد کرد و در این مذاکره خیلی چیزها را از دست دادیم بدون این که عائدی برای ما داشته باشد .

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه برای حفظ وحدت در مقابل شیطنت های عربستان کوتاه آمده است و امروز دولت سعودی در بدترین شرایط از نظر ذخایر ارزی و وضعیت بین المللی است و می داند که جز ایران از کسی کمکی ساخته نیست و علی رغم هزینه سنگین ۳۵۰میلیارد دلاری در یمن هیچ نتیجه ای نگرفت و در مقابل مقاومت این کشور عاجز مانده و می خواهد مسئله یمن را پایان دهد.

ماموستا سید عبدالله موسوی هم در این همایش گفت: از اول اسلام تا امروز مسلمانان دشمنانی داشته که همیشه در کمین بودند و امروز هم هستند و در آینده نیز خواهند بود و این ما هستیم که باید بیدار باشیم و الا دشمن کارش عداوت است .

امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان تکاب افزود: نام محمد(ص)  با توحید همراه است و در کنار نام خدا در اذان و در نماز چه مستحب چه واجب نام رسول الله صلی الله علیه و آله بیان می شود.

وی با اشاره به مردم داری پیامبر، تاکید کرد: پیامیر ما کسی است که بار پیر زنی را حمل می کند و وقتی وی از حضرت می پرسد آیا شنیده اید که فردی ادعای رسالت می کند و دین ما را تهدید می کند؟ حضرت جواب می دهند که من همان پیامبر جدید هستم و پیرزن با دیدن اخلاق رسول مکرم (ص) اسلام می آورد و وارث ایشان هستیم و  وحدت دستور خداست و باید با قدم برداشتن در این مسیر به تعالی جامعه اسلامی کمک کنیم.

عربستان در باتلاق یمن گرفتار شده است

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha