جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد حسین چاوشیان

حوزه/ رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم بر ضرورت تربیت معنوی در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده سالم در گرو توجه به تربیت و معنویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه محمدحسین چاوشیان در سمینار علمی تأثیر کارکردهای تربیتی خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و با همکاری مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد، بر ضرورت تربیت معنوی در خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده سالم در گرو توجه به تربیت و معنویت است.

وی به اهمیت نقش تربیت در خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: یک از کارکردهای مهم خانواده بحث تربیت است به‌طوری‌که باید کارکردهای تربیتی باید توأم با معارف دینی و آموزه‌های اهل‌بیت (ع) باشد.

چاوشیان ابراز داشت: تربیتی از نگاه ما حجت است که برخاسته از یک معنویتی باشد و تربیت و معنویت در کنار هم می‌توانند در خانواده ایفای نقش بکنند.

وی افزود: رسالت انبیاء هم تربیت امت بر اساس معنویت بوده است، امروزه اگر بخواهیم جامعه ما عاری از آسیب‌های اجتماعی باشد باید ابتدا جامعه ما خانواده محور باشد چنانچه که رهبر انقلاب نیز بر این مهم تاکید ویژه‌ای دارند.

رئیس مؤسسه خاتم تصریح کرد: جامعه خانواده محور می‌تواند کاهش آسیب‌های اجتماعی را به همراه داشته باشد.

وی ابراز داشت: امروز خانواده‌ها با مشکلات تربیتی شده است و زمانی که خانواده‌ها دچار آسیب می‌شود دامنه آن به سطح جامعه کشیده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدعلی پولادی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    بسیار طرح وموسسه عالی وضروری برای کاهش آسیب های اجتماعی است.درود بر شما