پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشگاه

حوزه/ جشن بزرگ ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، جشن ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق(ع) پیش از ظهر امروز در محل گلزار شهدای خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با ویژه برنامه مهیج و جذاب کودک و نوجوان به همت مرکز نیکوکاری رهروان سردار سلیمانی برگزار شد.

حجت الاسلام سید رضا اسلامی‌نیکو، مدیر مرکز نیکوکاری رهروان سردار سلیمانی در این جشن گفت‌: ملت‌های مسلمان زمانی به یک قدرت در عرصه بین‌المللی تبدیل می‌شوند که با هم تجمیع شده و در یک جهت واحد به کار گرفته شوند.

وی افزود: متاسفانه امروز شاهد هستیم که ملت‌های مسلمان به جای استفاده از پتانسیل وحدت و یکپارچگی در جهت رشد و بهینه از آن استفاده شود، علیه همدیگر استفاده می‌شود که این موضوع بسیار نگران‌کننده است و امیدوارم روزی ملت‌های مسلمان از ظرفیت‌های خود استفاده بهینه کرده و به یک ملت متحد و منسجم و به یک قدرت جهانی تبدیل شوند.

مدیر مرکز نیکوکاری رهروان سردار سلیمانی بیان کرد: سزاوار نیست امروز جوامع اسلامی مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری قدرت‌های جهانی قرار گرفته و با ایجاد تفرقه میان ملل اسلامی، آنها را به جان یکدیگر بیاندازند.

حجت‌الاسلام اسلامی‌نیکو ادامه داد: فلسفه هفته وحدت این است که ملت‌های اسلامی از ظرفیت‌های خود به‌خوبی استفاده کرده و به انسجام و یکپارچگی لازم برسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هفته وحدت میان مردم و دانشگاه نیز هست به گونه‌ای که ما باید بدانیم دانشگاه‌ها متعلق به مردم هستند.

مدیر مرکز نیکوکاری رهروان شهید سلیمانی عنوان کرد: آنچه ما را به یاد خدا می‌اندازد و یاد خدا را در دل ما زنده می‌کنند پیامبران ما هستند و ما باید رفتارهای ایشان را در زندگی خود الگو قرار دهیم.

حجت‌الاسلام اسلامی‌نیکو گفت: خدا در قرآن می‌فرماید پیامبران و امامان الگوهای ما هستند و ما باید زندگی آنها را الگو و سرمشق زندگی خود بدانیم و این موضوع که برخی‌ها شبهه ایجاد می‌کنند و می‌گویند پیامبران و اهل‌بیت(ع) در مقام‌های بالا هستند و نمی‌توان آنها را الگو قرار داد، اشتباه است و باید رفتارهای ایشان در زندگی ما نمونه و مدل باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه ما هنوز نتوانستیم حق پیامبر اکرم(ص) را آنگونه که باید و شاید ادا کنیم، ایشان را به خوبی نشناخته و به جامعه معرفی نکردیم.

مدیر مرکز نیکوکاری رهروان سردار سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در تربیت کودکان و نوجوانان تربیت الگویی است، اضافه کرد: ما باید زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت (ع) را برای فرزندان خود مورد الگو قرار دهیم‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha